Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flyga till Montreal...?


Eminos

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Funderar på att resa till Montreal i Kanada över jul och nyår, och har försökt kika lite på biljettpriser o sådant. Det finns ju en hel del sajter på nätet som tillhandahåller detta, men jag får ingen struktur över det. Dessutom verkar det konstigt ibland, t.ex. så blev det dyrare med enkelbiljett än med tur-o-retur när jag sökte en gång...skumt...

 

Finns det några sajter/företag som är bättre/billigare än andra? Finns det nån sajt som kollar upp ALLA flygbolag, så jag slipper kolla på många sajter för att hitta det bästa priset? Är det lika billigt/dyrt o åka från stockholm som från göteborg eller annan ort? Är det skillnad i pris beroende NÄR man bokar? Hur långt kan man vänta innan priset går upp isf?

 

Många frågor från en som aldrig flugit förrut :)

 

Alla tips är välkomna...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom verkar det konstigt ibland, t.ex. så blev det dyrare med enkelbiljett än med tur-o-retur när jag sökte en gång...skumt...

 

Helt i sin ordning. Så brukar det vara!

 

 

Kolla hos olika svenska bokningssajter, eller prisjämförare. T.ex. : http://se.travel.pricerunner.com/ . Annars kan det kanske vara idé att prova en större destination t.ex Chicago och hitta ett billigt flyg från Chicago till Montreal via någon Amerikansk webbsida. Det är ofta ganska billigt. Jag flög t.ex från Newark till Denver för en billig penning för ett par år sedan med ett litet bolag. Charter till USA? Kan kanske vara en idé? Fast denna lösning kräver gott om "omstigningstid", eftersom det inte är en bokning så måste du checka ut och sedan in ingen. Du checkar ju inte in hela vägen (Sverige till Canada)

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...