Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus A7N8X Delux hittar inte hårddisk


Baracuda

Rekommendera Poster

Jag har en AMD Athlon XP 3000+ och ett Asus A7N8X Delux morderkort med 512 Mb ram och 2st Seagate Barracuda 120 Gb IDE diskar.

 

Mitt problem började med att datorn inte ville gå förbi hdd detectningen i BIOS, den kunde hänga sig där vissa gånger när man satt på datorn. Men ibland fungerade allt som det skulle och datorn startade på engång.

Problemet blev mer och mer påtagligt efter ett tag, den hängde sig allt oftare i uppstart. Tillsist ville den i princip inte alls starta längre.

 

Jag började felsöka den och märkte att den ibland inte ville hitta min ena hårddisk (slave disken). När jag tog ur den så bootade datorn fint utan några som helst problem. Jag tänkte först att disken kanske var pajj eftersom BIOS vägrade att hitta den. (Jag har provat att byta IDE kabel och satt den på den andra IDE bussen utan någon bättring). Jag provade även disken i en annan dator, då hittades den utan problem, så den verkar inte var helt pajj.

 

Någon som har varit med om liknande? Är disken trasig? eller är det något annat fel... Den fungerar ju i andra datorer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...