Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Comhem vs Tele2 bredbandstelefoni

MegaLasse

Recommended Posts

God os-morgon!

Jag skall snart flytta till en ny lägenhet.

Jag funderar på vilken ISP jag skall ha där. Jag vill gärna slippa ett telefonabonnemang från telia, så ADSL känns ju uteslutet? Dock skulle jag vilja komma åt de billiga månadsavgifterna som adsl har.

Kvar står då Comhem, då jag inte vet om det finns fiber indraget i lägenheten ännu.

Någon som har erfarenheter om hur Comhem fungerar med tele2 bredbandstelefoni?

Och hur bra är comhem i allmänhet?

Jag har Comhems 256-paket och har haft i ett par månader. Det som är tråkigast är att jag sällan har den höga hastighet som man kan ha, just för att man är flera som delar på linan. Riktigt fort gick det dock då Sverige spelade mot Danmark i fotbolls-EM ;)

Har tecknat upp mig för comhems telefoni också, men den dröjer ett tag i Gbg.

såg en undersökning häromdagen och noterade att även Tele2 har kabel-abonnemang och det till bättre pris (249kr/mån för upp till 0.5/0.5) att jämföras mot de 225kr/mån för upp till 256kb/64kb som jag betalar idag.

Har inte kontrollerat vidare själv, men tänker göra så.

[EDIT]Efter kontroll:

Tele2 Bredband Kabel ger dig möjlighet att surfa mycket snabbare än över vanligt modem. Idag är den maximala överföringshastigheten 512 kbps men det finns utrymme att utöka denna betydligt i framtiden. Eftersom kablarna redan finns i fastigheten blir installationen relativt enkel.

Kan du också surfa snabbare?

För att du ska kunna utnyttja tjänsten Tele2 Bredband Kabel måste Kabelvision vara din Kabel-TV-leverantör. Kabel-TV-nätet på din ort och i din fastighet måste dessutom vara returaktiverat (det vill säga även kunna sända data och inte bara ta emot).

[/EDIT]

[inlägget ändrat 2004-08-21 18:11:28 av Jenny R]

Jag har Comhem 1000 o betalar 350:- i månaden. Det har funkat

ypperligt i de 2,5 år jag haft det. Har sedan ca. 4 mån. Tele 2

bredbandstelefoni o det har funkat bra hela tiden. Har en telefonidosa som är kopplad till en router. Det funkar som ett nätverk där

datorn har en adress o telefonidosan en annan.

Stefan Eklinder
Kvar står då Comhem, då jag inte vet om det finns fiber indraget i lägenheten ännu.

Du kan undersöka på Comhems hemsida om din nya lägenhet befinner sig i ett så kallat Comhemhus.

http://www.comhem.se

Och hur bra är comhem i allmänhet?

Supporten är inte så mycket att hurra för. I övrigt sköter de sig. Lite strul emellanåt, men det är sådant man säkert får leva med. :-) Det är väl fler bredbandsleverantörer som har lite fnurr på tråden emellanåt.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...