Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VxD error i 0028 0000...........


Kritan

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon vet vad det är som orsakar mina allvarliga undantagsel i VxD 0028:0001....

Något säger mig att det har med grafikkortet men jag vet inte riktigt, jag har ett voodoo3 2000agp.

Ej överklockat längre men det hjälper ej. Att formatera datorn helt hjälper inte ett dugg. har provat det ett antal gånger. Det blir ännu mera mystiskt eftersom det bara händer i spel.

 

Nån som har en aning vad som spökar!?!

 

/Kritan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tur jag har att det är nån som är lite hjälpsam, den håller på att driva mig till vansinne.

 

Jag har en K6-2 300, med 128 PC100 ram.

 

Kann det vara att den går för varmt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Gustavsson

Ursäkta att det tog sådan tid för mig att svara, men vet du vilket moderkort eller chipset ditt modertkort har?

 

Om du har t.ex MSI-5169 ska du ladda ner en fil som heter AliAGP ( den gäller för alla moderkort för K6 med ALI chipsetet )

Det kan fixa problemet... K6-moderkort har problem med AGP-grafikkort... så försök undevika sådana i framtiden till din K6:a.

 

Men alltså, ladda ner AliAGP till ditt moderkort om du har ett som är basert på ALi chipsetet. Det står nog i manualen vad det är för chipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett VIA Apollo MVP3 (Fic VA503+ med 2 mb cache)

 

Jag tackar och bockar för att du tog dig tid att skriva, när ingen annan gjorde det.

 

Så jag installerade en AGP patch för mitt moderkort istället, och ändra en del i bios så nu går den bara fin fint.

 

Tack tack............ (man kan inte få nog av beröm va!?)

 

//Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...