Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga ihop två kommandon


Camilla.L

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har två ASP kommandon som jag skulle vilja skriva ihop, är det någon som vet hur????

 

Mina två kommandon är:

 

Response.Redirect "support_resultat.asp?id="&id

 

< a href="support_resultat.asp" TARGET="_blank"">

 

 

Tack på förhand!

mvh Camilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Ericsson

Du menar om du kan använda TARGET med "response.redirect"?

Det kan du inte.

Däremot kan du använda java eller vbscript för att fixa detta.

 

[MÄRK]<%[/MÄRK]
[color="#006400"]'lite asp-kod[/color]

[color="#006400"]'klar med behandlingen av asp-koden...[/color]
[MÄRK]%>[/MÄRK]
<script language=[GRÅ]"javascript"[/GRÅ]>
window.open([color="#006400"]'support_resultat.asp?id=<%=id%>');[/color]
</script>
[MÄRK]<%[/MÄRK]
[color="#006400"]'annan kod[/color]
[MÄRK]%>[/MÄRK]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dit svar!

 

Jag har en följd fråga, kan ingen JAVA har bara sätt några små program.

 

Går det att binda ihop Java med ASP så att det blir en länk till sidan support_resultat.asp som man kan välja att öppna??

 

 

Tack på förhand!

mvh Camilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Ericsson

Om du bara ska ha en länk som öppnar ett nytt fönster behöver du inte javascript.

 

[b]Response[/b].write [GRÅ]"<a href='support_resultat.asp?id="[/GRÅ]&id&[GRÅ]"' target='_blank'>Klicka här</a>"[/GRÅ]

 

Om du vill ha kontroll över hur fönstret ser ut måste du använda script.

 

[b]Response[/b].write [GRÅ]"<a href='javascript:void(window.open('support_resultat.asp?id="[/GRÅ]&id&[GRÅ]"', 'wndnamn', 'width=400,height=300, location=no, menubar=no, status=no,toolbar=yes, scrollbars=yes, resizable=yes'))'>Klicka här</a>"[/GRÅ]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack, jag har en vidare fråga på det svar jag fick:

 

<% Response.write"<a href='support_resultat.asp?id="&id&"' target='_blank'>klicka här</a>" %>

 

Jag skulle vilja byta ut "&id&" mot rs("commissionnumber"), går det att göra på något sätt?

 

//Camilla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[MÄRK]<%[/MÄRK] [b]Response[/b].write[GRÅ]"<a href='support_resultat.asp?id="[/GRÅ] & rs([GRÅ]"commissionnumber"[/GRÅ]) &[GRÅ]"' target='_blank'>klicka här</a>"[/GRÅ] [MÄRK]%>[/MÄRK]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ytterliggare en fråga, till er snälla som kan detta och tar er tid att svara.

 

jag har en sida som tar imot ett värde med följaden kommando:

 

cnr=Request("commissionnumber")

 

Men så vill jag även kunna binda ihop den sidan med enhelt annan sida, men då skall det vara valfritt att hopp dit. Det var därför jag frågade och fick svaret:

 

<% Response.write"<a href='support_resultat.asp?id="&rs("COMMISSIONNUMBER")&"' target='_blank'>klicka här</a>"

 

Men går det att få dessa kommandon att sammarbeta???

 

//Camilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Ericsson

Få se om jag fattat rätt.

 

Du har en sida (sida1) som på något sätt fixar till värdet till COMMISSIONNUMBER.

 

Sida2 tar emot COMMISSIONNUMBER genom request.form eller request.querystring och visar lite uppgifter. På den sidan ska det också finnas en länk som tar besökaren till sida3, om den vill, och skickar med COMMISSIONNUMBER.

 

Sida2 gör följande:

Tar emot COMMISSIONNUMBER och placerar värdet i cnr som du sedan anväder för att söka i en databas.

Du skriver ut:

<% Response.write"<a href='support_resultat.asp?id="&rs("COMMISSIONNUMBER")&"' target='_blank'>klicka här</a>"%>

 

Nytt:

 

För att anväda värdet från databasen:

<% Response.write"<a href=sida3.asp?id="&rs("COMMISSIONNUMBER")&"' target='_blank'>klicka här om du vill</a>"%>

 

Eller för att använda värdet från sida1 (som redan placerat i variabeln cnr):

 

<% Response.write"<a href=sida3.asp?id="&cnr&"' target='_blank'>klicka här om du vill</a>"%>

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...