Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Compaq? "new models"


Poker

Rekommendera Poster

Hörde att compaq skall komma med nya modellet i maj/juni..

Nån som vet vilka modeller?

hemmaPC skit eller deskpro elller så?

kanske en www adress...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med till 100%!!

Compaq suger nåt otroligt. Vill du ha en bra dator så e det bästa att välja ut komponenterna själv så att du vet vad du får.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gah!!!

ni syftar på presario och sånt skit man kan köpa på OnOff för 5999kr då man får med 3000A4 papper och en penna!

Jag syftar på deskpro, workstation serien..

med ATX standard eg. bäst vad gäller datorer i den klassen, stor låda i820 chipset och fett med minne 768Mb RAM.

så för ca: 25000 kr får man nog inget skit.

Fast nu var INTE frågan huruvida compaq är dåligt eller inte utan det var om compaq släpper nya modeller eller inte..

håll er till sakfrågan tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju faktiskt lite på vad man ska ha dem till. Ska man köpa in 100 PC till ett företag så skulle nog i alla fall jag köpa Compaq/Dell eller liknande. Dels för att det är rätt trist att skruva ihop datorer och dels för att man oftast slipper en massa strul om man har supportavtal och något går sönder.

 

Skulle jag däremot köpa en till mig själv så skulle jag utan tvekan bygga själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du deras Deskpro serie suger oxå stenhårt(har haft en). Skulle ATX vara något att komma med...

 

Intels chpset i820 är en av marknadens långsammaste,dyraste chipset och dras med flera buggar och problem.

 

Undvik till alla pris i820!!

 

Fett med minne, det är ju bara att gå till sin lokala datorhandalre och stoppa i så mycket man önskar.

 

Så varför Deskpro skulle vara så bra förstår jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Compaqs servrar är ingen skit precis. Det är dom jävligt bra på att bygga. Inte många som slår dom på serverbyggen.

 

/johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...