Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst med dlin 614+ och thomson speedtouch 510 & tele2 adsl


Kermit1969

Rekommendera Poster

Har ADSL via TELE2

Fick ett st Thomson Speedtouch 510 modem.

Har sedan tidigare D-Link 614+ Router för att kunna köra trådlöst.

 

Får ej detta att funka...

 

Någon som kan hjälpa hur jag skall koppla/konfigurera?? Kanske funkar inte grejjorna ihop?

 

Thanx!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kermit,

Jag hade tidigare Telia som ISP och på min sida en DLink 614+ och ett Alcatel Speedtouch-modem, men bytte sedan till en 624+ för att få lite högre hastighet på det trådlösa nätet. (Alcatel Speedtouch och Thomson Speedtouch är samma modem/produkt)

 

Den första kombinationen med 614+ och modemet funkade klockrent - uppkopplingen var stabil som en klippa och jag hade aldrig problem.

 

När jag bytte till 624+ började problemen - jag fick helt enkelt aldrig någon kontakt med Telia - inga IP-adresser delades ut.

 

Efter många samtal till DLinks support visade det sig att mitt Speedtouch-modem inte var kompatibelt med DLinks router - eller tvärtom. (Dessutom hade jag ett annat otrevligt problem eftersom DLinks PCI-kort som jag också köpt inte var kompatibelt med MSI-moderkort, hur otroligt det än låter)

 

För att göra en lång historia kort så blev faktiskt slutresultatet att DLink kom hem till mig och bytte ut mitt Speedtouch-modem mot ett DLink-problem.

 

Kan kanske vara samma/liknande problem = kompatibilitetsproblem?

 

/Martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...