Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MPG --> SVCD, ljudproblem


MelA

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag konverterade igår för första gången en MPG-fil till SVCD med Nero. Annars lyckades allt förutom att ljudet och bilden i SVCD:n inte hänger ihop (ljudet före bilden). Vad kan detta bero på eftersom allt är okej i MPG-filen? Programmet frågade något om jag vill omkoda eller inte eftersom det var något problem med standarden (svarade ja på den frågan).

 

Mvh

M.

 

[inlägget ändrat 2004-08-16 13:44:38 av MelA]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välja att inte koda om ljudet. Det brukar gå bra ändå. Och jag har märkt att de gånger Nero kodar om ljudet så blir det i osyink med bilden

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu brände en SVCD utan att koda om med Nero fungerade den inte på min DVD spelare. Några tips hur jag skulle kunna lösa detta?

 

Mvh

M.

 

[inlägget ändrat 2004-08-16 17:52:04 av MelA]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll på att bli galen med alla dessa bränningar som DVD-spelaren inte ville godta, så jag köpte helt sonika TVÅ nya grejor:

1 st DVD-brännare till datorn.

1 st DVD-läsare till "teven" som klarar "alla format", dvs. mpeg, mpeg2, avi, divx, xvid, mpeg4.

 

Brännaren kostade 700, läsaren kostade 995:-

Nu har jag (nästan) inga problem med att bränna filer/filmer som även dvd-läsaren klarar. (wma klarar den dock inte. håller på att lösa detta genom att omkoda filerna från wma till mpeg/avi)

 

Hur nöjd som helst!

-Fick dock somsagt öppna plånboken.

(dvd-skivor av kvalitet kostar ju under tian idag! inget att bråka om..)

 

Off topic:

Tömde mina hårddiskar lite igår, brände några DVD med filmer, och fick helt plötsligt 20+ GB extra plats i datorn!

 

[Har bara 264 GB hårddiskutrymme, så man får rensa ibland!]

80 GB ledigt nu, verkar det som..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en lösning det också, men kunde detta lösas även med att använda endast Nero? :)

 

M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...