Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

endast för de väldigt duktiga


Lostdoc

Rekommendera Poster

öhh kolla in denna sidan.. www.mentalnia.com och ta dig fram till menyn där trycker du på download länken, då blir det ett fel men felet är helt ologiskt.

 

det är en länk som skall öppna en ladda upp en sida i en frame. sidan som är länkad finns på servern och länken är rätt men ändå blir det fel. kan någån kolla på detta och svara vad som är fel.

/Lostdoc

 

[inlägget ändrat 2004-08-13 13:39:11 av Lostdoc]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte att komma vidare från den sidan...

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nje jag har kollat det flera gånger. till och med prövat att byta namn och göra helt nya länkar men fortfarande samma fel

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom alla andra undersidor fungerar alldeles utmärkt kan jag inte tänka mig något annat problem än att det skulle vara ett stavfel, men eftersom du har kollat det så får vi väl utesluta det.

 

Testa att döpa filen till ett kortare namn, eftersom vissa servers har svårt med fler än 8 tecken i ett filnamn. Kollade dina andra filnamn som fungerade ok, de var iofs över 8 tecken men du kan ju alltid testa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du har glömt att länka in en sida i framen?

 

[edit] Du skrev iofs nåt om att sidan som är länkad finns på servern och att länken är rätt...men menade du då sidan som länkas från menyn eller sidan som länkas in i framen?

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

[inlägget ändrat 2004-08-13 14:12:23 av Stefan K]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså den länkas från menyn in till framen.

 

 

jag har prövat det där med mindra än 8 bokståver och det funkade inte tyvärr.

har ni några fler förslag måhända?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Servern som det går på när sidan är tillgänglig på internet är den hemma hos dig eller hyr du utrymme någonstans?

Jag kikade lite på ditt problem och om servern står någon annanstans så prova att tabort downloadframe.htm från servern, öppna din lokala kopia av sidan i notepad och kolla att allt ser riktigt ut, och skicka upp den igen.

 

Mvh

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är fixat nu...

problemet var att man inte fick ha ett filnamn med LOADFRAME, alltså inte LOADFRAME.htm eller downLOADFRAME.htm. var tvungen att ändra till LOAD2FRAME.htm

tack för hjälpen iaf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...