Mossberg Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 Sitter med övningar och ska översätta koden från VB.NET till C# och har fastnat i en Select-sats (Case): <%@ Page language="c#" %> <script runat="server"> void Button_Click(Object obj, EventArgs e) { String strPre = "Ditt födelsedatum är "; Select Case tbNamn //hur ska jag formulera denna rad? { Case = "Mossberg"; //Är denna rad riktig eller ska d vara ==? Label1.Text = strPre + "781024."; Case = "Olsson"; Label1.Text = strPre + "771203."; Case Else; Label1.Text = strPre + "är inte registrerat."; } } </script> <html> <body> <form runat="server"> <input type="text" id="tbNamn" runat="server"/> <asp:button id="btSubmit" text="Visa födelsedatum" OnClick="Button_Click" runat=server/> <asp:label id="Label1" runat="server"/> </form> </body> </html> Link to comment Share on other sites More sharing options...
PBL Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 Det heter switch i C# switch( tbNamn ) { case "Mossberg": // kod break; case "Olsson": // kod break default: // kod break; } Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bj0rN Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 Nu är inte jag nån expert på C#, men heter det inte Switch i C#? Isf gör du nånting liknande såhär: Switch (tbNamn) { case "Mossberg": // Gör det du ska göra break; case "Olsson": // Gör det du ska göra break; // osv osv osv } -- Some say I am crazy.. but the voices in my head disagree... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mossberg Posted August 12, 2004 Author Share Posted August 12, 2004 Aaaright! Där ser man, jag vart inte ens nära! Det funkar bättre nu om man säger så. Tack för snabba svar/M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.