Frogge Posted August 11, 2004 Share Posted August 11, 2004 Har en ActiveX-komponent som är implementerad i HTML-koden med <object>. Detta funkar dock inte för Mozilla, som kräver <embed>-taggen inom object-tagen. Min komponent (dll-fil) vill dock inte fungera i mozilla. Object-taggen ser ut såhär: <object id="my_active_x" name="my_active_x" height="200" width="200" classid="CLSID:AFF0B041-4A6D-4365-BD2A-B58C288E4CEA" codebase="my_active_x.dll"></object> Dvs med applikationen som kodbas. Någon som vet hur jag ska bära mig åt för att få det att funka i mozilla?? tackar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerblat Posted August 11, 2004 Share Posted August 11, 2004 ActiveX funkar bara i Windows. Mozilla stöder inte ActiveX. Om man är modig nog att köra nåt så farligt och osäkert som ActiveX, så kan man installera ett insticksprogram som gör det möjligt att visa ActiveX-kontroller i Mozilla på Windows: http://www.iol.ie/~locka/mozilla/plugin.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.