Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup....


N!cklas

Rekommendera Poster

Har aldrig använt backup, utan har lagt in allt på nytt efter varje formatering, vilket blir lite jobbigt om man gör det med jämna mellanrum....

Om jag formaterar HD'n och lägger in de program jag vill ha i grundkonfigurationen av datorn, gör en backup av detta, räcker det då nästa gång att "kopiera tillbaks" backup:en för att få grundkonfigurationen igen???

Har sett att vissa personalköpsdatorer får medskickat en cd som verkar fungera på det sätt som jag vill ha det, rensa datorn, in med cd'n, starta om och vips - datorn är som ny! Detta är vad jag vill uppnå, från bränd cd eller partition beroende på backupens storlek....

 

Tacksam för alla svar!!

 

Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, gör en "ghost" av din "C:" på cd-r (650/700mb) det brukar vara nog för alla drivisar och små program man alltid har installerat.

 

/C

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Gjorde ett försök med att göra en backup med 98:ans backupverktyg. Denna backup kan ju inte köras från DOS efter formatering, så in med 98:an igen... Försökte från en "tom" 98:a att lägga in backupen igen, men då blev det problem. Några filer kunde inte skrivas till under det att backupen återinfördes vilket jag misstänker ställde till med problemet. Registret vekade inte vara några problem.... kanske..?

Finns det andra sätt att lösa detta?? Helst skulle jag vilja fixa en kopia av HD'n i form av en .EXE eller annan fil som är körbar från DOS så man kan köra direkt efter formatering...

 

Tips emottages tacksamt!!

 

Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...