Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SMACK Insektsdödaren


VMS7™

Rekommendera Poster

Gaahh!

 

Så här i sommarvärmen är jag normat sett hellre ute än inne, men på grund av alla ¤&!!**$!! getingar så tvingas jag sitta inne ändå. Jag har aldrig upplevt så många och så aggressiva getingar på ...typ aldrig. Och eftersom jag vill kunna sitta och fika på uteplatsen måste jag DÖDA ALLIHOPA! MUHHAAA! DÖ ERA BELSEBUBS KNÄHUNDAR! (ursäkta utbrottet, men dom är ruggigt påfrestande)

 

Därför: någon som vet var man kan köpa en dylik tingest?

-> http://www.smack.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips om man har getingar som flyger ut och in genom hål i väggen för att komma till något bo som man inte kommer åt att förstöra och och inte bryr sig om elräkningen eller oljud:

 

Tejpa upp röret till din dammsugare (utan munstycke) mot husväggen med mynningen vid krypens ingångshål, dra igång motorn och njut varje gång du hör ett "svopp" när kräken försöker ta sig in eller ut. Garanterat beroendeframkallande för getinghatare av alla åldrar.

 

Tänk på att hundratals döda getingar luktar en del, så låt inte dammsugaren stå med påsen full.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu har åtkomst att sätta fast en hel dammsugare vid hålet, kan man då inte lika gärna täppa igen det istället? Iofs får man ju inte uppleva det härliga "svoppet" då =)

 

Jag gjorde en musfälla en sommar (eller snarare mus-skrämma). Skalade av en elkabel, drog de två ledningarna genom en bit ost så de stack ut på ena sidan. Efter ett par rejäla kyssar slapp jag möss i huset resten av sommaren.

 

[inlägget ändrat 2004-08-10 18:19:08 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mormor tyckte inte om getingar/bi och annat småkryp, så hon satte ut ett fat med vatten och socker. Det stod en bit ifrån deras trädgårdsmöbler och vad jag kommer i håg så höll sig småkrypen sig borta vid fatet. Se bara till att det finns något söt där hela tiden.

 

Värt ett försök

 

 

/Nenna80

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Ja de tycker om sött de små getingarna, minsann!

 

Vi såg på tjejernas fotboll och en pappa tog en klunk saft ur flaskan. Getingen som var däri stack i munnen och han fick åka ilfart till akuten. Han var inlagd på sjukhuset ett dygn för andningen.

 

Så passa er när ni dricker!!

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt inte jag sett en enda geting den här sommaren, öht har det varit lite insekter den här sommaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror faktiskt inte jag sett en enda geting den här sommaren, öht har det varit lite insekter den här sommaren.

 

hmm... hållt dig inomhus hela sommaren eller? ;) tycker det varit rätt mycket getingar, iaf sen det fina vädret kom. Var nere i Skövde helgen som gick, där var det rätt gott om getingar (och ännu mer mygg), så min tjej som är livrädd för getingar fick sina hysteriska utbrott lite då och då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
...öht har det varit lite insekter den här sommaren.

Jag blev fästingbiten och fick Borrelia konsaterad efter drygt en vecka. Jag åt idag sista två av Dunderpenicillinen på en TRE-veckorskur!!! (5-10 dagar normalt). Jag var ständigt så trött så jag nästan somnade stående..

 

Vart är vi på väg?? Inte behövde man bekymra mej över fästingar, alger, aids, mördarbakterier, galna kor och allt vad det nu är när jag var liten inte! Då var det bara att tuta och köra! Men nuförtiden lurar ju faror överallt!

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor iofs i Östersund som ligger i norrland och det har vait kallt väder ända tills nu då det har vänt och blivit riktigt varmt istället.

Men vi brukar normalt ha en hel del getingar även här uppe vid den här tiden på året, men det är lite nu, det finns knappt ens några mygg!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså SMACK är bra på att ta insekterna i luften men i ditt fall låter som du har ett helt bo i närheten. SMACK tar visserligen ned getingar men de stendör oftast inte av den så man får grilla dem lite extra på gallret (ett perverst blixtfyrverkeri för insektshatare...). För övrigt tycker jag att "McEnroe", som Teknikmagasinet kallar den, är ett roligare namn...

 

Peta inte på SMACK-gallret med fingrarna bara, den ger djävulska stötar... ;)

 

G-2-P

 

[inlägget ändrat 2004-08-11 09:54:48 av G2P]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...