Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

outlook tar inte hem mail


johnJ

Rekommendera Poster

Hej!

Har problem med att Outlook 2003 SP1 inte tar hem några mail. Har lagt till ett epost-konto som Outlook säger fungerar med funktionen 'Testa kontoinställningar'.

När 'Skicka/ta emot' körs så står det 'Skicka/ta emot slutförd' på direkten nere i statusbaren. Det verkar som den inte kollar några mail, för jag vet att det finns mail på kontot.

 

Testade Outlook Express på samma dator, den kunde ta hem breven (givetvis lät jag breven ligga kvar på POP3servern).

 

Tycker detta är lite skumt. Är det någon som har något tips?

 

Mvh. John

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Testade Outlook Express på samma dator, den kunde ta hem breven (givetvis lät jag breven ligga kvar på POP3servern).

 

Bockade i att Outlook ska spara en kopia på servern?

 

Prova annars att skicka ett mail till dig själv och se vad som händer.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mail på kontot. Ser ser jag bl.a med min webmail.

 

Jag testade att skicka ett mail och gjorde en intressant iaktagelse. Om jag sparar mailet medans jag skriver det ska man vanligtvis hitta det under Utkast, där fanns den inte. När jag trycker på Skicka så ser det ut som vanligt. Dock hamnar inte mailet under Skickat och jag ser med webmailen att inget mail kommer. Skumt, allt detta utan felmeddelanden.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte en till sak:

Jag skrev in fel lösenord till POP3 servern medvetet. Men det hände inget annorlunda då, fick inga felmeddelanden osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...