Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Longhorn


Brynäsarn

Rekommendera Poster

 

Läste här på IDG att Longhorn är ytterligare försenat och

beräknas inte komma förrän någon gång 2007.

 

 

/Brynäsarn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen brådska, dom väntar på att företagen ska gå över till XP på klienterna för att inte tala om alla dom som fortfarande sitter med Windows 98/ME ute i stugorna.

 

Med SP2 och kommande SP:s så räcker XP ett par år till, dessutom är det mycket troligt att det kommer en "XP SE" typ nästa år eller början av 2006.

 

 

-------------------------------------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"

-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har XP Pro,så för min del spelar det ingen roll att

Longhorn är försenat,jag kan köra mitt OS ett bra tag

till.

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-07 22:42:46 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra då, jag har också XP Pro och mitt är mycket bättre än ditt :P

 

Frågan blir då vad som var meningen med ditt ursprungliga inlägg?

 

 

-------------------------------------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"

-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

 

Läste senast idag att en bantad version av Longhorn kommer

att släppas någon gång under 2006.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

 

Det nya filsystemet har dom visst lagt på is för överskådlig tid.Så

det blir väl det gamla hederliga NTFS som kommer att finnas

i Longhorn när den skarpa versionen släpps någon gång

under 2006 eller i början av 2007. Ingen vet väl riktigt

när Longhorn kommer att släppas.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vet väl riktigt

när Longhorn kommer att släppas.

 

Nä och är det så brått egentligen? Det var ju en sak när nästan alla privatanvändare satt med Win 95 och vidare till Win Me och Win XP kom. Snacka om skillnad i stabilitet!

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste det i en artikel här på IDG för några veckor sedan,

jag tror det var Bill Gates själv som hade gjort uttalandet att

det nya filsystemet WinFS hade lagts på is för överskådlig

tid.

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-21 01:52:39 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det blir väl en uppdaterad version av NTFS som kommer att

ersätta WinFS kan jag tänka.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till det är att Microsoft vill släppa ”Longhorn” så fort som möjligt till kunderna

 

Korkat tycker jag personligen. Varför denna hets att slänga ut det på marknaden. Gör en så bra produkt som möjligt istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir väl ett korthorn då ;-)

 

Jag tror att MS satsar mesta krutet på att hålla sina positioner på marknaden. Betänk att de sitter i ett stort antal antitrust-fall, har patenterat andras idéer (inget ovanligt i branschen, men marknadsledaren är alltid extra känslig för negativ publicitet) och styrt marknaden med lite väl tuffa metoder i kraft av sin närmast monopolliknande marknadsposition. De riskerar också att av politiska/ekonomiska skäl tappa mark rejält i stora växande ekonomier såsom Kina, Indien och hela Sydamerika med Brasilien i spetsen.

 

Ett litet exempel på marknadsmetoder som kan ifrågasättas:

Följande bärbara dator från HP kan fås förinstallerad med antingen Windows XP eller SUSE: http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/11860_na/11860_na.HTML

 

Men skriver inte HP tydligt i sin marknadskommunikation att de rekommenderar Windows "HP recommends Microsoft® Windows® XP Professional", så mister de genom avtalet större delen av förtjänsten på operativsystemet.

 

Visst levererar Microsoft många fina produkter, men mycket är glitter och propaganda, liksom allt som marknadsförs. Koden under ytan är faktiskt inte alltid den vackraste ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars handlar det nog mest om att kunderna efterfrågar Longhorn precis som Microsofts andra utmärkta produkter.

 

MS misstag var att annonsera Longhorn LÅNGT innan det ens fanns en färdig tidsplan, inget annat.

 

Man har alltså byggt upp förväntingar under flera år nu och media gör en ny artikel nästan veckovis om hur "försenad" Longhorn är.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är bara vem som främst kräver en ny version av Windows?

 

Investerarna vill se fram emot fortsatta (över)vinster i högsta möjliga utsträckning.

Säljarna på marknaden (säkert också Microsofts egna marknadsförare) kräver alltid nya säljargument, men man måste också kunna förmedla en nytta i ekonomiska termer.

 

Hur aktuellt är det t.ex att uppgradera till Longhorn inom landsting, kommuner eller inom större delen av näringslivet? Vilka program kan man behålla utan att behöva uppgradera?

 

Vad Microsoft tjänar mest pengar på är sitt monopol på defactostandarder som .doc , .xls , .ppt . Vad är det i MS Officepaket som fungerar bättre i "Longhorn", så att det är ekonomiskt försvarbart att uppgradera systemet för x antal användare?

 

Alternativ som OpenOffice 2 ( www.openoffice.org ) som släpps under nästa kvartal blir kanske allt för ekonomiskt lockande http://www.digitaldistribution.com/ ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du passar bättre under "Datorkrig", lite trist att du registrear dig och i ditt första inlägg börjar tjata massa gammal anti-ms propaganda.

 

Hoppas du stannar på eforum och hjälper folk istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen betaversion av Longhorn som man kan köra på en XP? Bara för att kolla gränssnitt och liknande...

Första Longhorn-beta är att vänta till senare delen av detta år.

Vad som finns är Avalon:

 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C8F904E1-B4CA-402B-ACCF-AAA2BD60DA74&displaylang=en

 

___________________________________________________________

 

Jag har några nya GMail-inbjudningar att erbjuda. Skicka namn och e-postadress om intresse finnes.

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-21 14:10:03 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...