Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"/Mapp ej tillgänglig, åtkomst nekad"


danielf76

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Har fått nån skit i min extra hårddisk. Filer och mappar har blivit skadade. Det har dock gått att återställa dom med chkdsk i xp. Nu går inte ens det längre. Så jag besluta mig för att skicka över dom viktigaste filerna till c: för att kunna köra en formateringen av d: (den disken som strular). Innan jag hann göra detta så är den viktigaste mappen, med alla digitala foton etc i, "inte tillgänglig" enligt en pop-upruta.

 

Har testat pc inspector file recovery på senaste dmz-cd:n. När jag kör programmet så kommer det allt som oftast fram till "Access violation at adress 004BD159 in module "filerecovery.exe". Read of adress 00000194". Jag gissar på att det är just vid den mappen som detta händer.

 

Frågan är hur ska man göra för att kunna rädda denna viktiga mapp? Är det rätt program jag använder mig av? Vad betyder det felmeddelandet som pc inspector ger mig rent faktiskt?

 

Hoppas någon kan hjälpa mig hur jag löser detta eller har en länk till en sida där jag kan söka information ang problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...