Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan ej köra asp lokalt endast över internet...


k043

Rekommendera Poster

Jag har en hemsida i asp som använder sig utan accessdatabas och när jag ska testa sidan lokalt på datorn så får jag upp följande meddelande:

 

Sidan kunde inte visas

Det har uppstått problem med sidan du försökte nå. Den kunde inte visas.

 

Prova att:

 

* Klicka på knappen Uppdatera, eller försök igen senare.

* öppna hemsidan localhost och titta efter länkar till informationen du söker.

 

HTTP 500.100 - Internt serverfel - ASP-fel

Internet Information Services

 

Teknisk information (för supportpersonal)

 

* Feltyp:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)

[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.

/shop/basket/basket_add_to_basket.asp, line 14

 

* Webbläsare:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2

 

* Sida:

GET /shop/basket/basket_add_to_basket.asp

 

* Tid:

den 4 augusti 2004, 13:52:20

 

* Mer information:

Microsoft Support

 

Det har fungerat förut och jag har installerat om IIS och framenet.Net vad kan detvara som strular? Så fort jag gör något på sidan som antingen ska skriva eller läsa från databasen så kommer detta meddelande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att sätta samma rättigheter för ditt lokala användarnamn som du har för IUSR på mappen där databasen ligger (och ev. även på mdb-filen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur och var gör jag det?

 

Högeklicka på mappen eller filen du vill sätta rättigheter på. Välj Properties->Security. I listan överst vill du ha IUSR_DITTDATORNAMN med Full Control. Den borde redan finnas där. Lägg även till ditt användarnamn med Add och sätt fulla rättigheter på denna också.

 

Jag använder inte Access men den här frågan dyker upp rätt ofta så om inte ovanstående hjälper så sök lite på eforum på "Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras", många träffar gissar jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska jag högerklicka på mappen genom utforskaren elelr i IIS? vart nånstans skaffar jag dessa rättigheter?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...