Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
thomas82

Cd-brännarprogram - Cequadrat vad hände?

Rekommendera Poster

Köpte för 5 år sedan en sony CD-brännare där brännarprogrammet Cequadrat ingick som tilläggsprogram, där fanns även brännarprogrammet PacketCD vilket använder sig av en "drag and drop" bränning, CD-skivan fungerar ungefär då som en hårdisk (d.v.s. delete-funktion finns på CD-skivan).

Men eftersom Windows 2000 bygger på NTFS och Packet CD endast finns för FAT 32 d.v.s Win 95 eller Win 98 kan jag inte "deleta" innehållet på dessa CD-RW skivor (underförstått givetvis).

Frågan är:

Var finns liknande program som Packet CD så att jag kan nyttja dessa CD RW skivor som jag har och om någon vet vad hände med Cequadrat hemsidan går inte att finna längre

en som vill kunna ta bort ;)

mvh

thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enda sättet att få tag på filerna på dessa cd är nog att leta upp en dator med Windows 98 och stoppa i skivan. Då kommer en fråga upp om du vill installera packet cd-formatter eller vad det hette jag kommer inte ihåg riktigt eftersom jag inte har denna dator här.

Undrar just varför alla tycker att man ska byta till högre Windows versioner hela tiden ??

Jag har t.o.m Windows 3.1 kvar som jag har vissa programfiler till min dator där jag har Windows 98. Windows 3.1 känner av direkt om det är en textfil i MS-DOS format. Men jag tror att filerna måste ha tillägget *.txt då om Windows 3.1 ska känna igen det kommer inte ihåg nu...

Om man har Windows 98 så kan man lätt öppna alla textfiler oavsett fil tillägg. Edit.com finns ju med där. Man kan öppna filer i MS-dos-text format med Windows XP också men då bör de sluta på *.txt . Man öppnar dessa filer i Wordpad Textdokument MS-DOS-text format.

När du har kopierat över filerna till hårddisken om det går. Jag hoppas det, så använd inte denna funktion i fortsättningen. Det finns en liknande funktion i Windows XP home b.l.a. Sessionen stängs inte och det gör att skivorna blir känsliga för magnetism.

Kopiera dina skivor regelbundet om du inte väljer att lämna in dem för laminering.

/Maria

/Maria

[inlägget ändrat 2008-01-07 21:18:15 av Maria E]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, det var en gammal tråd som vaknade till liv.

Flyttar tråden till forumet för CD/DVD-bränning

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...