Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FlashFXP och FBI


slackie

Rekommendera Poster

Stämmer alla dessa rykten om att FlashFXP skickar upg. till FBI? Googlar man på det hamnar man på diverse forum där folks inlägg övergått till personliga påhopp och propaganda spridning.

 

Men mkt talar för att det stämmer? För flashfxp har ju inte gått ut med ngt officiellt meddelande om att dessa tämligen välkända Internetrykten är falska. För jag antar att dessa rykten i det stora hela borde minska antalet användare för dem? Nu menar jag heller inte enbart killarna på warez scenen utan även privatpersoner som av ren "nojjighet" (om jag får uttrycka det så) går över till ngt annat. Personligen möttes jag av denna info då jag tänkte köpa programmet - för visst är det ett suveränt program som för 500 kr ger livstidsuppgradering?

 

Sprids även konspirationer om att flashfxp i grunden är ett bolag skapat av fbi m,m...jag finns gott om historier...sök så får ni se.

 

Kan tänka mig att det finns fler än jag som grubblar på detta...

 

Ngn som vet mer?

 

...everything is simple, just a matter of knowledge...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju vad jag hört bara vissa ver. av programet som har dessa "call home" funktioner... Men varför chansa? finns ju alternativ som är minst lika bra, UltraFXP finns fortfarande för nerladdning på deras .org adress.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...