Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac OS 9.0.4 ställer till det lite...


Sven Palm

Rekommendera Poster

Nån mer än jag som uppdaterat till ver.9.0.4 och fick små problem, som att det inte gick att komma upp på nätet, samt hittade inte skrivaren.

Det är vad jag märkte efter installationen.

Gjorde omstart som man ska, byggde dessutom om skrivbordet för att vara riktigt duktig.

Nu var det lätta fel att åtgärda.

När det gäller skrivaren så var det bara att markera den igen i väljaren.

När det gällde Internet, så fick jag gå till Inställningar och modem, knappa ur uppringning "Tonval" och knappa in det igen. Svårare var det inte.Det gällde bara att hitta det!

Kul att höra om andra haft liknade "spökerier".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst en massa hemskheter som uppdateringen ställde till med i MacFixit's webbforum (http://www.macfixitforums.com/) så bestämde jag mig för att låta bli att uppdatera. Jag har inga större problem med 9.0 på min PowerMac lika lite som jag har problem med 9.0.2 på min PowerBook. Nu väntar jag hellre på Mac OS X.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå... Det kan man ju säga:

Själv sitter jag då och då och travar mig igenom "Tratiors Gate" när jag har tid över. Bra musik i spelet, men jag tyckte att det var lite många digitalsnäppar i ändarna av vissa ljudeffekter. Så jag tänkte att en systemuppdatering skulle fixa detta. Men, nix. Tvärtom.

Vanligtvis (läs med OS 9.0) går min 400Mhz iMac DV går som en vind, även om jag bara har 64MB RAM och använder 92 MB som virtuellt minne. Inga problem med flyt i grafik och ljuduppspelning (förutom dessa snäppar). Döm då till min förvåning när musiken ha-ha-ha-hackar sig fram så fort hårdisken läser efter att jag uppdaterat till OS 9.0.4 (observera att detta problem inte tilldrog sig före uppdateringen)! Vad kallas det? Jo, nerdatering! Kass. Jag orkade inte vänta på en kontrauppdatering på "traitors gate" utan kände att jag hellre behåller ett gammalt system som fungerar än lastar in ett nytt kasst. Det tog många timmar att återskapa mitt kära gamla OS 9.0. Och det kommer att ta lååång tid innan jag uppdaterar igen. Tro mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skänt att man inte läste om dessa hemskheter innan man uppgraderade!

 

Min kärra (Grå G3 uppskrämd till 333 MHz, 192 MB RAM) går som tåget med 9.0.4 som räls. Inte ett problem, så långt ögat når...peppar, peppar..ta i trä!

 

MVH

Berra

http://www.webbjobb.nu/

(Sveriges billigaste (?) webbshop, omröstningsprogram, auktion m.m)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...