Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VPN Server - Strul


Mecca

Rekommendera Poster

Eftersom Win server 2003 är så likt 2000 så testa jag posta frågan här.

 

Hmm. Ja jag vet inte riktigt hur jag ska formulera denna fråga.

Det började att min vi (jag och en polare) fick ide'n till att spela spel över VPN, så min kompis startade en vpn server på sin Win XP burk som jag därefter kopplade upp mig mot, sedan va det bara att spela (Command and Conquer Generals Zero Hour) och det funkade bra. Sedan när det va fler polare som ville vara med och spela så fick jag lov att installera Win 2k server på min 2:a burk som fick stå som en server, detta beror på att Win XP bara kan hantera 1 klient men ett server os kan hantera många många fler.

 

Så jag installerar Command and Conquer Generals Zero Hour på servern, startar ett spel och väntar i Lan lobbyn. Första killen som ska vara med och spelar kopplar upp sig mot vpn, kommer in i lan lobbyn. Servern ser första killen som kommer in och killen ser servern. Men när den 2:a killen som ska vara med och spelar kopplar upp sig mot vpn, så kajkar allt ihop. Ingen kan se någon annan i Lan lobbyn, det är bara servern (VPN och spel servern) som kan se vad dom andra skriver i chatten inne i lan lobbyn.

 

Alltså med andra ord. Det funkar bra med 1 klient tills den 2:a oxå kopplar upp sig.

 

Någon som vet vad det kan sitta i? Jag kan dock inte beskriva felet bättre eftersom jag är helt ny innom detta område.

 

För er som undrar varför vi gör så här. Det beror på att vissa har tankgräns utanför NorrNord, och servern (som inte har tankgräns) står innom NorrNord. Så Servern får ta imot all data som kommer in utanför NorrNord. AA ni förstår säkert.

//Mecca

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...