Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kompatibilitet mellan receiver och DVD-spelare


Pejo

Rekommendera Poster

Hej,

 

Funderar allvarligt på att byta ut min gamla 80-talsstereo mot ett enklare hemmabiosystem (är inte så kräsen) och har tittat på en del paketlösningar där DVD-spelaren ingår.

 

Har nu hittat ett ljudsystem och en spelare som är intressanta, men de är av olika märken. Fungerar receiver och spelare av samma märke bättre ihop, eller har det ingen betydelse? Finns det något annat att tänka på när man bygger ihop ett hemmabiosystem?

 

mvh

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan enkelt koppla ihop olika märken. Jag har tagit det bästa av Onkyo, Technics, Pioneer, Sharp m.m.

 

Finns det något annat att tänka på när man bygger ihop ett hemmabiosystem?

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet", Farbror Barbro.

 

Lycka till!

MW

http://sierra4x4.has.it

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nja skulle jag vilja säga...

Det går hur bra som helst att blanda märkerna men om man vill ha mer funktioner som t.ex att fjärrkontrollen till receivern kan styra funktioner hos DVD spelaren. Jag själv skulle nog rekomendera att du ialla fall har högtalare och recever av samma märke. Många märken har idag funktioner som endast fungerar med deras komponenter. T.ex har Yamaha YST som förbättrar högtalarna, men då måste du ha hägtalare från Yamaha. Självklart spelar även det estetiska in en liten bit också.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...