Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskriftsväljare


Patronbutiken

Rekommendera Poster

Patronbutiken

Känner någon till ett Pc- program som gör att man kan välja skrivare vid utskriftstillfället? Det Bokföringsprog. jag använder kan bara skriva ut på för installerad skrivare i programmet.

Jag har alltså tänkt mig nåt liknande.....

 

Skriv ut till.............Skrivarprg.

Skrivarprg. startar och där får jag välja vilken skrivare jag vill.

 

Finns det något liknande prog.?

 

TPFH

 

Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta låter underligt. Kör du något citrix-system eller vad är det frågan om. "I vanliga fall", ett 50-tal office-program, kan du välja de skrivare som är installerade i operativsystemet när du använder win95-XP, Macintosh, linux red hat, mandrake, suse och ett antal till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patronbutiken

Jag kör win2000 och för att göra det hela lite mer begripligt kan jag säga att man kan koppla olika skrivare till olika blanketter i programinställningar, men ibland vill man kanske skriva ut till en annan skrivare än den som här förvald i programmet, man får således inte upp den vanliga skrivarrutan i programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

FinePrint kan göra exakt det du vill, plus en hel del annat.

 

http://www.fineprint.com/products/fineprint/index.html

 

Installera FinePrint som standardskrivare. När du sedan skriver ut kommer FinePrint upp och visar förhandsgranskning på hur utskriften kommer att se ut (här kan man välja vilken skrivare utskriften ska gå till, samt om man vill lägga på vattenmärken, göra dubbelsidig utskrift, ta bort sidor, skriva ut flera sidor på samma etc etc).

 

//Christian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...