TSH Posted August 1, 2004 Share Posted August 1, 2004 Var kan man hitta ett program som kan ta bort låsta filer? Tsh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peddler Posted August 1, 2004 Share Posted August 1, 2004 Hur då låsta filer??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSH Posted August 2, 2004 Author Share Posted August 2, 2004 Har avinstallerat ett program. Allt försvann inte. När jag försöker deleta mappen så går inte det för att en fil är låst. Jag har kollat men inte hittat vad som låseer den. Tsh Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik6 Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Känns igen. Ad-aware kunde inte ta bort Hot-bar. Lösning: Starta datorn i felsäkert läge genom att trycka F8 vad jag minns. Välj commandpromt. Använd cd för att flytta till rätt katalog använd del för ta bort fil använd rmdir för att ta bort kataloger/mappa vad jag minns Gissar att problemet ligger i att filer som startats/används av andra filer inte kan tas bort i MS Windows Eventuellt måste du också stänga av systemåterställning för att lyckas eftersom mer avancerade j-a programm utnyttjar systemåterställning för att hålla sig kvar på hårddisken. Du kan också testa med Spybot. Spybot hittade mer skräp som Ad-aware inte fått bort. Firewall&router Clark Connect wks Mandrake 10.0, 9.2, Slackware 9.1 för jag fick starta om en gång för mycket, spel W98SE http://www.seattleweekly.com/features/0422/040602_news_microsoft.php [inlägget ändrat 2004-08-02 11:02:40 av erik6] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauritz Lybeck Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Annars kanske detta tweak kan hjälpa: Rad 39 andra tipset: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm /Mauritz Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSH Posted August 2, 2004 Author Share Posted August 2, 2004 Tack. Det fungerade. Länken innehöll dessutom en hel del annat smått&gott. Tsh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skåningen Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Ett program till som är bra till sånt här PestPetrol. Den hittar allt även i sånt du laddar ner via dc++ och andra sharefile program så som miesh kazza liht mycket bra. Va på lan ladda ner lite allt från dom där och sen vissa det sig att PestPetrol hittade ett 50 tala spayware i det jag hade laddat ner. Men då hittade PestPetrol det även om inte AdWare hitta något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.