Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Andra märken på minneskortet?


issemannen

Rekommendera Poster

Har en ny Sony DSC-W1 digitalkamera, som jag är mycket nöjd med, utom på en punkt, det lilla 32 MB memorystick-kortet.

Hittade efter sökningar på kelkoo detta

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=112895

 

Hur är det generellt, brukar det fungera med andra fabrikat på korten än Sonys egna? Det skiljer ju 400:- mellan detta (TwinMOS) och Sonys kort...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde fungera om nu inte din kamera är extra känslig, för att vara på den säkra sidan så kan du leta på Sonys hemsida efter information.

Jag har själv en kamera från Nikon som ska vara lite kräsen på just minnsekort men det finns en lista på deras hemsida över vilka märken som garanterat fungerar, har du tur har Sony något liknande för just din kamera.

 

/p-a

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med DCS-T1 och minneskort från SanDisk. I det fallet funkar det iaf kalas.

 

Mvh

Yeppe - Med Y

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Med 3 digitalkameror och en videokamera har jag då aldrig stött på problem med olika fabrikat på minneskort.

 

Hur många olika minnessorter har du provat? Vissa kameror är känsligare än andra. Nikons kameror sägs vara (ha varit?) känsliga, och Canon Powershot har haft (eller har) problem med Vikingminnen.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=464817#464817

 

Dock har jag inte hört talas om några kompabilitetsproblem med sony memorystick.

_____________________________

jonasn

If I learn from my mistakes,

pretty soon I´ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...