Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lite funderingar


Kalle Brännström

Rekommendera Poster

Kalle Brännström

Ohoj!

 

Sitter med en Cassiopeia E-105 och en Nokia 8210 i handen och tänkte ventilera lite funderationer.

 

Till att börja med tackar jag gudarna att jag köpte en PDA, trots att jag inte riktigt visste vad jag skulle ha den till. Att valet föll på en E-105 var en ekonomisk fråga, jag fick tag på en till ett mycket lågt pris, alternativet hade varit en Palm III, vilket i sammanhanget inte hade smällt lika högt. Visst är ljudet i den inbyggda högtalaren miserabelt och inte ryms det mycket musik heller, men jag KAN ju faktiskt spela mp3.

Nå, då till några saker som är lite mindre trevliga. Det har slagit mig att kunskapen om WinCe verkar ytterst begränsad, trots att det funnits på marknaden i jag vet inte hur många år. Hade problem med kommunikationen mellan min 8210 och PDA´n men Nokia visste ingenting (de hade inte ens en susning om vad RegEdit var....)

Har nu fått det att fungera, men saknar en programvara som gör att jag kan använda mitt kontaktregister i Outlook i telefonen och byta mellan tex privat och jobb. Nån som vet var det finns?

En annan sak jag lurat på är om det finns någon "wap-emulator" till Ce. Jag vet att det ska finnas Palm, men har inte sett någon till WinCe.

För övrigt måste jag inflika i den allmänna Palm/WinCe debatten med att hålla med om att Palmen är mindre, och strömsnålare. Själv trivs jag med mitt Ce system, man får köpa byxor med stora fickor, eller som jag, ha den i jackan. Vad gäller hastigheten så vet jag inte, jag har aldrig haft några problem, allt startar nästan bara jag tänker på det.

Är det föresten nån som känner till någon svensk pda site, danskarna har en utmärkt på www.pda.dk, men tusan vore väl om inte vi har nån.

Till sist, ni WinCe användare som är intresserade av att utveckla ert PDA användare, ta kontakt med mig så kan vi diskutera erfarenheter! kalle@aktivungdom.se

 

Ha det!

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Kul!

Först, jag skulle göra allt för att få byta E-105 till E-115 som ju är den nya Pocket PC'n. Du köpte ju den alldeles nu?

 

Pocket PC'n innehåller en RIKTIG webläsare.

Möjlighet att köra WAP finns genom programvara från http://www.ezos.com.

 

En svensk PDA-sajt? Absolut! Jag är med!

 

-Andy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...