Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-Hubb


yeppe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Eftersom jag saknade lite USB-portar skaffade jag mig en 4 portars USB-hubb, vanlig enkel modell.

Man fick med en strömadapter, men av en tillfällighet så pluggade jag aldrig in den i väggen.

 

Grejen är den att allting fungerar hur bra som helst (ta i trä)! Blutoothadapter, skrivare, digitalkamera och webbkamera. Allt fungerar! Trodde ett tag att man behöve adapter för "flyttbara hårddiskar", som digitalkameran, men den fungerar som sagt den också.

 

När behöver jag använda den medföljande adaptern?

 

 

Mvh

Yeppe - Med Y

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Troligtvis behövs den när du har flera strömkrävande usb-saker (kommer inte på bättre ord än saker) då kanske inte det du får från usbn inte räcker. Detta är den förklaring jag fått av en säljare (kommer inte ihåg var). Låter tveksamt men kanske stämmer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du strömadaptern så har jag för mig att den behövs ex om du har en bärbar, då den bärbara inte orkar dra en extra usb hub på enbart batteri kraft.

 

 

#Seppo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Alexander har rätt, det (adaptern) beror på att det finns grejor som använder USB-"strömmen", som exempelvis webkamera.

 

En grej bör man dock tänka på när man köper USB-hubbar: Se till att de klarar 2.0. Då kan man ha dem i "all överskådlig framtid".. Själv så är jag på G att köpa en hubb, då mitt moderkorts 4 portar är upptagna, och jag har 5 USB-grejor. (har kopplat bort webkameran, använder den nästan aldrig..)

 

Hur många använder egentligen sin webkamera särskilt ofta?

(känns som en rätt onödig pryl..)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
virtuosen skrev:

Hur många använder egentligen sin webkamera särskilt ofta?

(känns som en rätt onödig pryl..)

 

 

Jag har aldrig ägt någon och känner inget behov av någon heller. Håller med om att det är en onödig pryl, som man mest använder över MSN och andra chattställen.

 

Okej, sen kan man förstås ha nytta av en om man har videokonferens över internet. Fast jag tror inte många har det normalt sätt. Mest företag som använder detta för att ha kontakt med sina kollegor i andra delar av världen. Typ läkare och kiruger t ex.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis behövs den när du har flera strömkrävande usb-saker
Frågan är hur man vet att det är dags att använda adaptern? Blir det bara så att det inte fungerar längre?

Äh... Får väl koppla in den för att vara på säkra sidan. Ska bara hitta ett strömuttag. Behöver en "hub" för 230 V också ;-)

 

Se till att de klarar 2.0.

Köpte huben för 99kr, så jag kan inte begära så mycket. Har bara 1.1 i datorn också...

 

Hur många använder egentligen sin webkamera särskilt ofta?
Aldrig. Men står nu kameran på skrivbordet så ska den kunna användas om... :)

 

Mvh

Yeppe - Med Y

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många använder egentligen sin webkamera särskilt ofta?

(känns som en rätt onödig pryl..)

 

Jag äger inte ens en enda pryl med USB-anslutning, hade ett tag en extern hårddisklåda med USB-anslutning men sålde den nyligen.

Medan t.ex. en del bekanta köper alla möjliga prylar bara för att ha dom, oavsett om dom har behov av dom eller ej. Jag är nog den ende i min bekantskapskrets som inte äger t.ex. webkamera. Helt enkelt för att jag inte har något användningsområde för en sån.

Sen är jag väl ganska mycket av en antiprylbög också. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...