Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Segt Eforum


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

 

Är det fler än jag som tycker Eforum är segt?

 

Mycket ofta när jag klickar på Läs tråden så kan det ta en halvminut innan jag överhuvudtaget kommer in på tråden. Likaså för att komma in på ett forum härinne.

 

Fruktansvärt irriterande.

 

För att inte tala om när jag ska komma in på Eforum överhuvudtaget. Kan ta en minut ibland innan Eforum överhuvudtaget visas.

 

Noterar att särskilt eftermiddagarna är segast. Framåt kvällen brukar det lätta.

Så här har det inte varit tidigare.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler än jag som tycker Eforum är segt?

 

 

Här på jobbet så är det som vanligt, kan därmed vara segt hemma, det har jag märk åtskilliga ggr.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidvis segar det ner lite men aldrig mer än väntetid på typ ca 5 - 10 sekunder.

Just nu verkar det snurra på bra.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknande problem men dock inte bara för Eforum. Ibland när jag klickar på en länk så kan det ta en evighet innan sidan läses in. När jag märker att det blivit så så räcker med att återigen klicka på länken. Då kommer sidan snabbt.

 

Kanske någon cache / proxy någonstans som ställer till det. [jag använder ingen själv, men man vet aldrig vad som finns på "vägen"]

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
TicoRoman skrev:

Kanske någon cache / proxy någonstans som ställer till det. [jag använder ingen själv, men man vet aldrig vad som finns på "vägen"]

 

Jo, det är väl inte helt omöjligt. =)

Använder heller inte någon proxy själv.

 

Påminner om helgfenomenet litegrann, tycker jag. Då segade också Eforum ner en del och när det sen blev vardag så snurrade det på som vanligt. Nu är det kanske fråga om "semesterseghet". ;-)

 

Skönt att det inte bara är jag som tycker Eforum segar. Trodde först att det var min dator som strulade, men det stämde inte riktigt. Andra sidor går som smort.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra hemma med, men du har rätt i att på helger så går det ovanligt trögt ibland, plus att det verkar bli ovanligt mycket bugg fel på eforum.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Seppo skrev:

Det går bra hemma med, men du har rätt i att på helger så går det ovanligt trögt ibland, plus att det verkar bli ovanligt mycket bugg fel på eforum.

 

Nu har segheten släppt, tycker jag.

Värst var det i eftermiddags.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag att jag får ta semester från Eforum, annars är risken stor att jag blir sjuk(are). ;-(

 

Vill jag läsa ett inlägg tar det ca 20 sek att öppna det.

Ska det värkligen vara så?

Gjorde testet idag 30/7 -04 17:00:00

 

Sitter med BBB 10Mbit/sek, men vad hjälper det.

 

Ha det så bra, tills jag orkar surfa in på Eforum.

 

Mvh FD Milkman [GUBBE]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ligger mina väntetider också på en 20-25 sekunder för att öpnna länkar i forumet.

Måste vara hårt tryck på Eforum nu i semestertiderna.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är detta forum trögt. Det segaste av alla forum jag besöker. Därför blir det inte så ofta av att gå in och läsa. Tålamodet tryter när det tar 20-25 sekunder att ladda sidan.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick bredband för ca två veckorsen, innan trodde jag det berodde på modemet men det går ju lika slött nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt, jag trodde att segheten berodde på att BBB fick sänka min hastighet till 8.5Mbit. Inte för att jag vet varför 1.5Mbits skillnad skulle sega ner eforum, men eforum blev trögt samma dag som dom sänkte den, därav slutsatsen :)

Det tar iofs inga 20 sekunder, men 4-5 sekunder som det tar är slött nog för mig :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det mer än segt!

 

 

 

Fick följande:

 

Servern du hamnade på har för mycket att göra just nu..

 

Vad göra nu?

 

 

 

Vad göra? Kanske en kraftfullare server.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså detta jag får.

 

//eforum.idg.se/globalincludes/error/50013error.asp?500;//eforum.idg.se/Default.asp

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma här, det nalkas ju helg så....., och att det ska behöva vara likadant varje helg.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Det beskedet fick jag också när jag skulle logga in nu under eftermiddagen.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforum verkar klart överlastad är det fler än jag som inte får bevakningsmail längre?

Har inte fått något mail på två dagar nu.

 

Lite svårt att hänga med ibland trådarna jag bevakar när jag inte märker när någon kommer med nya inlägg.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
Eforum verkar klart överlastad är det fler än jag som inte får bevakningsmail längre?

Har inte fått något mail på två dagar nu.

 

Jag har inte heller fått bevakningsmail på flera dagar. Det är samma sak i systerforumet pc-support. Där gäller det inte bara mig, utan också många andra. Så det är tydligen något gemensamt för Idg.

 

Idg webbmail fungerar inte heller. Det går att ta emot mail, men inte att skicka. Mailen kommer aldrig iväg från Idg. Det ser visserligen ut som om dom blir skickade, men dom kommer inte fram till adressaten.

 

ha de

Amos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag ledsna på det här. Varför kan inte IDG åtminstone ha artigheten att komma med svar på dessa trådar och förklara varför de har så stora problem med eforums åtkomst? Det är väl det minsta man kan begära!

 

Dessutom uppstår segheten på alla möjliga tider under veckan, så jag tvivlar på att det är ett överbelastningsproblem på någon lina.

 

Nu vill jag se förbättring på de här problemen eller - om inte det går - en ursäkt/förklaring!

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller fått bevakningsmail på flera dagar.
Någon gång under kvällen fick jag 150+ bevakningsmail - gällande för de senaste 4-5 dagarna. Bussigt...... :S

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
Någon gång under kvällen fick jag 150+ bevakningsmail - gällande för de senaste 4-5 dagarna. Bussigt...... :S

 

Ja nu lossnade det här också (35 bevakningsmail på en gång).

 

ha de

Amos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej!

Felet berodde på en felaktig switch som skapade rundgång i trafiken. Switchen är nu bytt så nu fungerar det bra igen. Vi beklagar det inträffade.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...