Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox och IDG


mrworm

Rekommendera Poster

Har problem med att firefox (0.9.2) hänger sig när jag ska öppna någon av "senaste nytt" på www.idg.se i en ny tabb. Oftast står det att den väntar på as-eu.falkag.net men jag har lagt den att peka på 127.0.0.1 i hostfilen utan skillnad. Har testat detta på flera datorer med samma resultat!? Några tips?

 

Lycka till!

MW

http://sierra4x4.has.it

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den reklamsajten slöar ner ordentligt, följande hjälpte mig i alla fall:

Ladda ner adblock och lägg till i "preferences" för adblock

*/falkag/*

 

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=284

 

*edit* oops, såg först nu att det var i buggrapporten det här var. Men det kanske hjälper ändå?

[inlägget ändrat 2004-07-29 01:25:25 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får poäng för den utmärkta länken till extension sidan. Tyvärr så fungerar det fortfarande inte med Firefox. *gillar inte IE*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte felet ligger hos Firefox utan hos dig, jag kör firefox (0.8 - 0.92) på alla mina datorer och ingen har ditt problem.

Om det inte hänger sig när du inte har as-eu.falkag.net satt till 127.0.0.1 så är det min gissning att det beror på att webbservern på din dator är felkonfigurerad (alternativt saknas).

 

Att buggrapportera att något inte fungerar när man strippat bort reklamen känns dessutom lite magstarkt om du frågar mig :-)

 

Om det blir skillnad beroende på om du kör IE och Firefox så beror det förmodligen på att de försöker olika länge om de råkar ut för en server som inte svarar.

[inlägget ändrat 2004-07-29 08:24:13 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade på en ren maskin och där fungerar det. Nu får man grotta och se vad som kan vara problemet...

Hittade problemet. Något med min Java är knas, och efter att ändrat addblock ifrån Pentti H's föreslagna */falkag/* till *falkag* så fungerar allt som en dans på rosor igen och jag kan surfa hos IDG igen!!

 

[inlägget ändrat 2004-08-05 12:37:26 av mrworm]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...