Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radera e-postadress


ingvarb

Rekommendera Poster

För flera år sedan avslutade jag mitt internetabonnemang hos Tele2, där jag och hade en e-postadress. Fortfarande får jag massvis med spam med den adressen.

 

När jag bytte till nuvarande e-postadress, begärde jag via ett företag (som jag glömt namnet på) eftersändning av Tele2-posten till min nuvarande adress.

 

Hur gör jag lämpligast för att slippa spam med Tele2-adressen, och för gott ”döda” adressen?

 

 

Hälsningar Ingvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där borde väl Tele2 kunna hjälpa till med? De borde ha kontrollen äver "eftersändningen".

 

Beroende på vilket epostprogram du kör kan du kanske skapa ett filter som automatiskt slänger bort alla brev adresserade till den adress du vill döda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du frågat Tele2? För mig låter det som om ditt gamla (gratis-?)ab fanns kvar med eftersändning som du kanske la in själv? Du borde kunna få Tele2 att avsluta det helt i så fall.

 

Jag kan inte se hur något företag annat än Tele2 skulle kunna eftersända epost som skickas till Tele2. Har du läst headers och konstaterat att det verkligen *är* skickat till din Tele2-adress och vidarebefordrat därifrån? "To"-adressen kan du *inte* lita på....

 

Som sista utväg bör ett spamfilter kunna "titta" på headers på de mail du får eftersända från Tele2 och radera dem som kommer den vägen.

 

(När en epostadress väl kommit i spammares händer finns det inget sätt att hejda att spam skickas till den, då är man hänvisad till att förska stoppa spammet längs vägen eller till att ge upp adressen).

 

Hälsn

Claes

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner e-postprogrammet Mozilla Thunderbird från

http://www.mozilla.se/paket.shtml det har inbyggt skräppost-

filter. Vanligtvis brukar e-postkontot raderas när man

säger upp Internetabonnemanget.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-02 11:51:51 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...