Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Java-Applet


Momo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag försöker logga in på en internet sida och får ett meddelande i status fältet att Java-Applet misslyckades!!?? Jag har laddat ner java 2 runtime enviroment men får fortfarande samma meddelande... Jag har windows Xp med internet explorer 6.0.

 

Är det någon som kan ge mig en bra länk där jag direkt kan ladda ner java-applet?

 

Jag har varit på microsofts hemsida men den programmen som jag försökte ladda ner, misslyckades eftersom det krävs ett annat java program att ladda innan.

 

Kan det vara så att jag saknar java skript på min dator??!

HJÄLP!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste installera de små programmen i rätt ordning.

 

Prova sedan detta:

Kolla i Explorer Tools-Internet Options och där Advanced. Skrolla ner till Java(Sun) och se till att rutan för Use Java... är urbockad samt att rutorna under Microsoft VM (Java console, Java logging och JIT compiler) är ibockade. Starta om Explorer och försök igen. Hoppas det funkar!

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-22 23:29:08 av Linda M]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

Tack för din hjälp. Jag har försökt att följa dina anvisningar men kunde inte hitta rutan Microsoft VM (Java console, Java logging och JIT compiler). Kan dessa finnas någon annanstans än i Tools-Internet Options-Advanced?

 

Tacksam för hjälpen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... Jag får meddelandet att jag har redan installerat den senaste versionen av Java.

 

kan det bero på ett fel i explorer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så Inställningar är ikryssad under inställningarna för Java Plug-in. Du hittar det vid Kontrollpanelen -> Dubbelklicka på "Java Plug-in" -> Välj fliken "Proxy-servrar" och kolla om du har en bock vid

Inställningar. Om du inte har det så bocka i den och klicka "Utför" och stäng sen ner alla öppna Internet Explorer-fönster och prova igen.

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...