Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

....iso??


mupp_j

Rekommendera Poster

min lillasyster vill att jag ska ladda hem alla the sims spelen tilll henne..

jag hittade några filer där det står the sims 8in1. den består av tre filer och men istället för att det står the sims 8in1.bin står det the sims 8in1.iso...

hur gör man för att instalera en .iso fil på datorn??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussion kring användandet av piartkopior är ej tillåtet inom detta forum.

 

Köp spelen - det finns ganska billiga paket av Sims på marknaden idag.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor.

 

Reglerna förbjuder väl inte diskussion kring piratkopior?

 

Hursomhelst frågan går att besvara ändå utan att bryta mot några regler. Använd Daemon Tools för att mounta en iso-fil. Se till att du har en .cue fil som hör till denna (det är den som du anger i Daemon)

 

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äähh. hon får ta och fixa spelen själva, köpa eller låna av en kompis... orkar inte krångla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar alldrig spel själv. det ända jga har plockat hem från nätet någonsin är mp3's... så hon får fixa det själv.. jag kan ingenting om deamontools och så... iof mina polare kan.. men syrran har säkert kompisar hon kan låna spelet av istället, glöm vad jag skrev innan. bye

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://piratbyran.org har en hel del guider om hur man går till väga med sånt man laddat ner, förmodligen har dom nån guide om hur man använder ISO's också. (Och en mer avspänd attityd till piratkopior ;))

 

Det enklaste är ju iofs att bränna ut en iso fil på cd direkt t.ex. med hjälp av nero.

 

[inlägget ändrat 2004-07-22 11:42:32 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det enklaste är ju iofs att bränna ut en iso fil på cd direkt t.ex. med hjälp av nero.

 

Enklare än Daemon vet jag väl inte om det är. Ett par klick och den virtuella CD:n är klar att köra. Mycket snabbare dessutom

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reglerna förbjuder väl inte diskussion kring piratkopior?

 

Hursomhelst frågan går att besvara ändå utan att bryta mot några regler. Använd Daemon Tools för att mounta en iso-fil. Se till att du har en .cue fil som hör till denna (det är den som du anger i Daemon)

Men du hjälper i alla fall till att förhindra spridning av piratkopior eftersom personen ifråga kommer få leta väldigt länge om han ska hitta en cue som tillhör en iso ;)

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
om han ska hitta en cue som tillhör en iso

 

Hehe, jo, insåg just att jag blandat ihop dem =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför man ska hålla på och krångla med cue filer över huvudtaget.
Eftersom den tillhörande image-filen kan se ut på olika sätt och därigenom behöver brännas på olika sätt?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...