Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komma in på Internet


Senilo

Rekommendera Poster

När jag försöker komma in på nätet med Internet Explorer svarar datorn:

 

"Det går inte att hitta file ///C:WINDOWS/s.htm"

 

och det blir ingen förbindelse. Om jag klickar på en adress t ex i ett e-mail går det bra att få förbindelse. Vad kan detta bero på?

 

Jag har bredband och Windows XP Home.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ladda ner webbläsaren Mozilla istället,den svenska

versionen finns att ladda ner från www.mozilla.se/paket.shtml

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Det gjorde jag men problemet kvarstod. Jag installerade då om IE. Problemet försvann men ett annat dök upp. Jag har en lista över sajter på en Excel-sida. Från den har jag kunnat gå till sajterna, men nu svarar datorn att det inte finns något program som kan ordna detta. Vad är det för program som behövs och var finns det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall inte vara något program som länkar Excel till IE utan det gör Excel själv.

Har du alla länkar i ditt Excel ark satta som hyperlänkar så skall det fungera.

Det som kan ha hänt är att eftersom du installerade IE efter Excel så kan länken mellan programmen vara bruten så antingen kör du Office Tools och reparerar inställningarna i Office eller ominstallerar du Excel.

Har du fler Office program så kolla om länkar fortfarande fungerar från dom också.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag har installerat om Office och problemet kvarstår. När jag försöker gå till en sajt genom att klicka på den i Excel-dokumentet (det har alltså gått tidigare) får jag en signal att "det finns inget program registrerat för att hantera detta dokument". Jag har också försökt med Ability Office, som ger samma resultat.

 

När jag klickar på en länk i ett e-mail i Outlook Express händer över huvud taget ingenting. Felet tycks inte vara i Office.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ta och kontrollera att du inte har någon illasinnad programvara på din dator. Kör virusscan och leta även efter spy/adware.

 

Trendmicro housecall, Lavasoft Adaware och cwshredder rekommenderas.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...