Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acrobat Reader licensavtal, klienter


Peddler

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att via GP eller annat i 2003 server ställa in så att varje ny användare på varje klient slipper klicka OK på Adobe Acrobat Readers licensavtal?

 

Som det är nu så är ett antal datorer hårt låsta (publika surfdatorer) och den frågan kommer inte upp, men å andra sidan så kan pga detta inte ingen öppna pdf-filer via webläsaren (Internet Explorer).

 

Har tittat runt på nätet och tycker att jag hittar det mesta om tillägg till GP för Acrobat men inte just detta - eller så har jag stirrat mig blind :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

Det går att göra men du får ändra lite i installationsfilerna, se denna länk hur man kan göra: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=21

 

Eller också så kan du ge följande kommando, men första gången man kör programmet så kommer det om en ruta man skall klicka bort.

 

msiexec /i "adobe Reader 6.0 - Svenska.msi" /qb-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt, men jag måste få vara lite byråkratisk här.

 

Det är ju faktiskt ett licensavtal man godkänner, och trixar vi admins bort den rutan, så skulle vi sedan gentemot Adobe kunna hävda att vi kan göra vad vi vill med programvaran eftersom vi aldrig ingått något avtal.

 

Men om jag ser det från ett adminperspektiv så är ju detta med rutorna ett bekymmer. Jag har ibland löst det genom att göra en förkonfigurerad "mandatory" användarprofil där jag tryckt bort alla förstagångsrutor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar det egentligen nån roll om man klickar på en ruta eller inte? Ingår man inte avtal(et) ändå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...