Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetanslutningen "kapas av"... HJÄLP!!!!


Splix

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

-vet inte om detta är rätt forum, får gärna flytta om det känns fel!-

 

Jag har comhem bredband och för ett par veckor sedan började det strula ordentligt. När jag surfar vanligt brukar det vara OK men hyfsat ofta kan sidan inte visas, tar jag då uppdatera brukar det fungera.

 

När jag ska ladda ner "större" filer (typ över 1Mb) stannar nerladdningen efter någon sekund. Kan alltså inte få ner antivirus mm om jag inte startar i felsäkert läge med nätverk.

 

Använder Zonealarm men har även testat att avaktivera och avinstallera. Samma sak ändå.

 

Har nu formaterat om datorn 5 (!) gånger och virusscannat utan resultat, fast jag hade några malware, browserhijacks å trojaner tidigare men har som sagt formaterat om ett antal gånger så de borde ju inte finnas kvar.. Eller?

 

Detta är fruktansvärt frustrerande då jag inte kan använda datorn som jag vill, någon som har något bra förslag? Känner mig helt maktlös!!!

 

 

Snälla hjälp!!

 

 

Tackar på förhand...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Har du ringt din internetleverantör och berättat om dina problem?

Det kan bero på tekniska problem som kanske inte alls ligger hos dig.

 

Formatering av datorn som du gjort fem gånger hjälper inte i sådana här fall.

 

--

 

DITT INLÄGG: Flyttade jag till Internetuppkopplingar för att dina problem passar bättre i det forumet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Splix!

 

 

Som Stefan Eklinder säger, har du kollat med din operatör Comhem?

 

Har du kollat deras driftinfo på den ort du bor?

 

Om du har formaterat som du säger, så borde ditt system vara rent.

 

Ta kontakt med deras support via vanliga telefon, så kan ni samtidigt kolla hur kontakten mellan deras servrar och din dator ser ut.

 

Om dom kan pinga dig, om du kan pinga dom, dom bör ju kunna se då om kontakten går ner, och i så fall förhoppningsvis vad det kan bero på.

 

Ni kan gemensamt gå igenom eventuella fel och dom kan berätta exakt hur dina inställningar ska se ut, kanske någon liten detalj som du har missat eller så.

 

 

 

Lycka till

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar men comhem har jag också ringt (glömde skriva det) och dom har ingen idé om vad det kan vara förutom att de inte har något med det att göra då IP-test fungerar klanderfritt, vilket också är konstigt!!

 

Det kan inte vara något ressistent virus som snirklar sig in på startsektorn och undviker formateringen eller nåt sånt?

 

Eller nätverkskortet som på nåt sätt lägger ner lite...? Bara spånar här men fler förslag hade inte vart fel!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara nätverkskortet, testa med ett annat, testa med en annan dator på den tp-kabel du har in mot ditt modem.

 

Har du möjlighet, testa din dator på en annan anslutning, bär hem den till en kompis och kör den där?

 

Har du möjlighet att testa den med ett vanligt 56-modem?

Om du kör med en router, testa och kör utan.

 

Det finns säkert flera tester man kan göra, uteslutningsmetoden.

 

Är det din dator, eller modemet, eller...eller?

 

Men att din operatör Comhem säger att dom

har ingen idé om vad det kan vara förutom att de inte har något med det att göra då IP-test fungerar klanderfritt
det låter helt vansinnigt, har dom support eller inte?

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2004-07-20 23:39:29 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag får testa den någon annan stans...

Har ingen router eller något sådant i vägen, bara kabeln från nätverkskortet (ibyggt på moderkortet dessutom) rakt till modemet..

 

Att comhems support inte e så bra blir jag inte förvånad över, de jag talat med som snackat med dom menar på att de flesta är ganska odugliga om det inte gäller "standardproblem".. Jag har ingen aning men förvånad blev jag inte... ;o)

 

Ska testa vidare imorgon, tack för förslagen!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat med min dator hos min bror och där var det samma grej. Brorsans dator fungerar utan problem så det måste vara något med min.

 

Har även installerat ett nytt närverkskort och det är fortfarande samma sak...

 

Någon som har några fler bra idéer, jag känner mig helt låst!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då vet du att det troligen är något/någon inställning kanske i din dator som spökar.

 

 

Är din webbläsare rätt inställd?

Har du testat med en annan webbläsare?

 

Om det är IExplorer du använder, har du senaste version och allt upp-patchat?

 

Om du kör med XP, har du lagt in SP:t.

 

 

Verkar kanske lite "löjliga" frågor, men det är ju uteslutningsmetoden som man får köra här.

 

Tillslut så kanske man kan ringa in var felet är någonstans.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...