//Erna Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Har problem med nerladdningshastigheten när man laddar upp samtidigt. Jag har 8/1 om man laddar upp i typ 100 kB. Då går nerladdningen ner till även den runt 100 kB. Har provat att ändra duplexinställningarna mellan automatiskt samt 10 mbit full duplex. Det är en bärbar dator. /Erna "Like death and taxes, you can count on AC/DC" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder_Brännström Posted July 20, 2004 Share Posted July 20, 2004 Hej! Nu ska jag bege mig på tunn is då jag definitivt inte har den tekniska kompetensen för att besvara din fråga. Jag har fått problemet förklarat för mig så att när du laddar något så skickas det kontrollpaket via din upload. Då du laddar upp i hög hastighet ( åtminstone nära ditt max) blir det ont om plats att skicka kontrollpaketen vilket drar ner din nedladdningshastighet. Tror inte man kan prata om full duplex på en lina som inte är tex 10/10. Rätta mig om jag är ute o cyklar ni som kan det här och inte går på hörsägen MVH/ Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
[SH] Posted July 20, 2004 Share Posted July 20, 2004 Tråden flyttad till Internetuppkopplingar /Stefan - moderator för Öppet forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.