Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flashfilm funkar inte i tabell


Zeeke

Rekommendera Poster

Har en liten nyhetgrej som rullar på sidan. Har nu lagt texten i en textfil jämte för att det ska vara lättare att uppdaterar. Detta funkar jättebra OM man inte lägger in den i en tabell för då rullar bara default texten. Provar jag att köra den för sig själv så laddar den in texten utan problem.

Vad sjutton gör jag för fel. Använder Dreamweaver när jag inkluderar swf filen.

 

[inlägget ändrat 2004-07-19 21:23:44 av Zeeke]

[inlägget ändrat 2004-07-19 21:27:49 av Zeeke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om html dokumentet inte är i samma mapp som swf filen ka få problem med sökvägen. Använd en absolut länk till textfilen i så fall. ( sökvägen till text dokumentet är relativt till html och inte till Flashfilens placering ).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du? Jag skrev _root som target i loadVariables. Flashfilmen och textfilen ligger i en egen mapp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej nu är jag med. Så det är känsligt i flash att hitta textfilen fast den ligger i samma mapp.

Ska testa ikväll. Poäng för snabbt svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa i förra inlägget utgår en länk i Flash ifrån den plats där html filen ligger. Flashfilens förhållande till textfilen är irrelevant. Lite märkligt men kan vara till väldig nytta i en del fall.( Det går att ställa om detta i publiceringskoden iofs).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade klockrent. Tack för hjälpen.

Så här gjorde jag om någon vill veta. I flash filmen så satte jag loadVariables=("flash/txtUpdate.asp", _root) istället för bara "txtUpdate.asp"

Och där man infogar swf filmen la jag till base="http://www.minSite.com/flash"

 

[inlägget ändrat 2004-07-20 18:32:21 av Zeeke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska prova det. Nu en annan fråga. Provade att lägga till ny text i min textfil men det uppdateras inte i filmen. Är det något mera man ska skriva i flash för att det inte ska sparas i webbläsaren, utan laddas in varje gång man kommer till sidan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Zeeke,

 

jag fick hjälp för inte så längesedan med något liknande.

 

Jag hämtade data från en Accessdatabas men då jag ändrade datan kom den inte med i Flashfilmen. Men det fixade sig såhär: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=601741#602309

 

.mixon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...