modo21 Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Hej. Helt plötsligt har "Visningsprogram för bilder och fax", "Visa som bildspel" och "Skriv ut den här bilden" slutat att fungera på min dator. Det blir bara det eländiga Windows-plånget ur högtalarna då man försöker använda funktionerna. Är det någon som känner igen problemet, och som kan tipsa om hur man gör för att fixa det? Tack på förhand. Werner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Prova backa systemet till den dagen då det fungerade. Om du har återställningspunkter och aktiverat Systemåterställning, förstås. :-) --- C:\Eforum\Stefan Eklinder>| Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modo21 Posted July 19, 2004 Author Share Posted July 19, 2004 Jodå, jag har testat detta, men tyvärr hade jag ingen användbar återställningspunkt. Så problemet kvarstår. Men tack ändå! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Är det bara bilder du vill förhandsgranska så rekommenderas den här: http://www.snapfiles.com/get/irfan.html --- C:\Eforum\Stefan Eklinder>| Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modo21 Posted July 19, 2004 Author Share Posted July 19, 2004 Tack för tipset! Men man undrar ju vad som har hänt med Windows egna bildprogram... Och om de går att reparera? Werner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haakon Posted July 20, 2004 Share Posted July 20, 2004 Kolla i registret att nyckeln [HKEY_CLASSES_ROOT/SystemFileAssociations/image/ShellEx /ContextMenuHandlers/ShellImagePreview] existerar och att den har värdet: {e84fda7c-1d6a-45f6-b725-cb260c236066} Om den inte gör det får du skapa ett nytt strängvärde (Default) och ge det ovanstående värde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modo21 Posted July 23, 2004 Author Share Posted July 23, 2004 Nyckeln har exakt det värdet. Och ändå funkar det inte... Men tack ändå! Werner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.