Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har dubbla All Users-mapp


Admini

Rekommendera Poster

Hej

Jag har just installerat en XPp på en dator och jag hitar i min Document and Settings dubbla All Users och Default User.

Den ena har en .windows också:

All Users

All Users.Windows

Default User

Default user.Windows

 

Samt den vanliga användaren.

Varför är det så och kan jag ta bort den ena och i så fall vilken?

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Du har råkat ut för samma strul som jag när jag installerade XP på den befintliga installationen när jag blåste min burk för en månad sen. Trodde det var genvägen till en snabbare installation. Visst, det gick undan och gamla systemfiler försvann, men jag fick det som du fått.

 

Hur installerade du XP för att få det så?

 

Tyvärr kan du inte få bort det som nu finns under Users. Det är systemkataloger som du inte kan ta bort. Blir till att installera om XP och formatera innan du installerar på nytt i så fall.

 

Är du envis kan du prova i Felsäkert läge, men jag tvivlar på att det fungerar.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Är det inte så att tillägget görs när man ominstallerar och anger en annan Workgroup än den man hade tidigare (och att tillägget då är namnet på den nya workgroupen). Isåfall är det .Windows mapparna som är de som används i den nya installationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen installerade jag på en befintlig windows partition men jag valde "L" för att deleta partitionen under installationen. Det gick faktiskt mycket snabbt

 

Men vad är det värsta som kan hända nu?

Jag menar om jag inte tar bort dem...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att tillägget görs när man ominstallerar och anger en annan Workgroup än den man hade tidigare

 

Jag bytte faktiskt nätverksnamn till Arbetsgrupp under installationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Admini skrev:

Visserligen installerade jag på en befintlig windows partition men jag valde "L" för att deleta partitionen under installationen. Det gick faktiskt mycket snabbt

 

Men vad är det värsta som kan hända nu?

Jag menar om jag inte tar bort dem...

 

Vad som kan hända kan jag inte svara på. Det störde mig något fruktansvärt, så att jag valde att blåsa om burken direkt efteråt.

 

Dina program som du installerat från början ligger kvar i Programmappen, men finns inte i Programmenyn. Du får dra genvägar till Skrivbordet eller skapa genom högerklick.

 

Du lär märka det när du installerar programmen igen. Installationsprogrammen till dina program hittar mapparna igen och säger att de redan finns och installerar över de befintliga programfilerna för programmet.

 

Att trycka L för att få bort partitionen under installation har jag förstås inte provat.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickade på L deleta markerad partition så läggs utrymmet på föregående partition eller oanvänd.

Om du därefter valde denna partition att installera på så får du möjligheten att formatera densamma och då bör du inte ha fått dubbla user mappar.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du därefter valde denna partition att installera på så får du möjligheten att formatera densamma och då bör du inte ha fått dubbla user mappar

Jag har för mig att jag valde att formatera med Fat32.

 

Tilläggas måste jag göra att jag har 3 partitioner i HDn.

1. 4Gb med windows 2000

2. 6Gb med XP

3. 50Gb för all övrig (program, backups ...)

 

Kanske beror det på det här... inte vet jag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickade på L deleta markerad partition så läggs utrymmet på föregående partition eller oanvänd.

Precis.

Jag har lite bilder hur det kan se ut beroende på hur ominstallationen går till. Om man ominstallerar på ett tidigare operativsystem och bara med en partition, kan det se ut så här:

http://w1.452.telia.com/~u45200358/RenKopiaBefintligaPartitioner.PNG

http://w1.452.telia.com/~u45200358/SystempartitionTaBort.PNG

http://w1.452.telia.com/~u45200358/OpartitioneratNyPartition.PNG

 

Har man sedan tidigare fler partitioner kan det ut så här:

http://w1.452.telia.com/~u45200358/TaBortPartitionDL.PNG

http://w1.452.telia.com/~u45200358/PartitionerOpartitionerat.PNG

 

Mer bilder på de olika stegen finns på min sida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst, kan jag nu ta bort några?

Vilka?

Och vad händer i varje fall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kolla vilka som är dina riktiga foldrar genom att lägga in något på endera mapps skrivbord (ex en textfil) och se om det kommer upp på skrivbordet.

Då ser du vilka som är dom du behöver ha kvar, sedan kan du ta bort vilka inte fungerar.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...