Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte Frånvarohanteraren i Outlook 2000?


Glideslope

Rekommendera Poster

Jag kommer i eftermiddag att äntligen lämna kontoret för tre veckors avslappnande semester. Ett problem kvarstår dock:

 

Innan jag går på semester vill jag att alla kunder och kontakter får ett autosvarsmeddelande att jag inte befinner mig på kontoret när de mailar mig. Har använt detta förut på andra företag där jag jobbat, men när jag ska göra det här och nu hittar jag inte Frånvarohanteraren?

 

Enligt all information jag kan läsa på internet så ligger Frånvarohanteraren under "Verktyg" i Outlook 2000? Det gör den inte här. Hittar den inte alls.

Har försökt söka efter "Frånvarohanteraren" i Hjälpavsnittet, men inget svar där heller.

 

Kan nämna att ursprungsversionen är Outlook 97 med en tillköpt uppgradering till Outlook 2000 (egentligen hela Officepaketet som har uppgraderats från 97 till 2000). Kan detta ha något med saken att göra?

Egentligen borde det väl inte ha det med tanke på att Frånvarohanteraren fanns även i Outlook 97?

 

Hjälp mig att gå på semester nöjd och glad! :)

 

Tacksam för era svar!

 

/ Johan aKa "EndZone"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har heller inte Frånvarohanteraren i Outlook 2000 hemma, men däremot i Outlook 2000 på jobbet. Vad du har är Regelguiden. Har inte själv testat, men ge den en chans.

 

Trevlig semester!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha Exchange server för att kunna använda frånvarohanteraren.

Är ett server program.

Finns inte med i "standalone" Outlook.

 

BI

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...