Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD RW problem


xxxx

Rekommendera Poster

Hej!

 

köpte Cd RW skivor av märke TRAXDATA 80/min 10xspeed får inte bränna en enda skiva får felmeddelande internt fel, medan andra Cd RW skivor går att bränna av en annan märke. nån som vet vad detta kan bero på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Testa att uppdatera firmware på brännaren, kan ge extra kompatibilitet

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur uppgraderar man firmware på brännaren?

Vad har du för brännare? Det är bara att gå till tillverkarens sida så finns där normalt firmware att hämta med instruktioner hur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det står inget på den brännaren som jag har varken på drivrutinerna som är installerade man kan inte se vad detta är för brännare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns några olika sätt att se vad du har för modell på brännaren:

 

* I uppstarten när BIOS räknar upp ansluta IDE-enheter (om du har en sådan BIOS om inte "döljer" detta)

 

* I Windows, då kanske enklast i Enhetshanteraren eller i brännarprogrammet under "Brännarinformation" eller något liknande.

 

* På klisteretiketten som sitter på brännaren med då får du ju öppna datorn

 

Känner du dig minsta osäker på att du får rätt modell på de två första punkterna (kan ju finnas flera med nästan exakt samma modellnamn på tillverkarens hemsida och du saknar en sista bokstav eller nåt), så öppna datorn om du har möjlighet och kolla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag hittat det!

 

Der är en Philips cdd4401/65 men problemet är att jag inte hittar nåt firmware till den brännaren. har även kollat på PHILIPS hemsida finns inget där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Är det en packard bell du har så kan nog den här länken hjälpa till:

 

http://support.packardbell.com/uk/mypc/index.php?PibItemNr=REFFIUP02880200&PibItemParent=platform_symphonyclub

 

Om du vet vad din dator har för modell nummer så kan du säkert gå in på tillverkarens hemsida och leta efter uppdateringar till den och där hitta den senaste firmwaren

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...