Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasig Microsoft mus


K7

Rekommendera Poster

Har en Intelimouse Optical mus där den vänstra knappen dubbelklickar hur man än gör... blir tokig... har nu bytt sida på knapparna via microsofts mjukvara men trycker på fel knapp hela tiden ARGH!!!

 

Någon som vet om det är något som går att fixa eller är det bara att skicka och köpa ny? (Hittar inga skruvar så att man kan få isär den)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem som jag hade med 2st. microsoft möss.

Det var inte mycket annat att göra än att byta in skiten och köpa en logitech MX-500 istället, som förövrigt är den bästa mus jag haft.

 

//Roger

 

Simple and primitive with a good understanding of the common man.

But who is the common man?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag haft denna version ett tag (5.0) utan att det varit några problem. Min gamla Logitech trackball fungerar perfekt, antar att musbygge är ytterliggare en sak som microsoft borde hålla sig borta ifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao... det får bli en Logitech... Vet inte vilken bara...

 

MX700 känns lockande men vet ej hur det är med trådlösa nu, är de bra?

 

MX 510 är utesluten... med sin fula blåa design!

 

MX 500 - Stor skillnad från 510?

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-15 16:34:51 av K7]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..min MS Exporer fungerar (nästan) klockrent. Inga knapp-problem efter sisådär fem års användning. Den är bara lite dum när datorn väcks ur vänteläge.

 

Trådlös mus - har du inget behov av att kunna styra datorn på avstånd bör du genast stryka den. Om du inte har behovet. Drar bara batterier.

 

I övrigt - ingen åsikt. Gå till butik och känn hur de ligger i handen. Det är väl det viktigaste.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2004-07-15 17:29:45 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Intellimouse är den som ligger bäst i handen, men orkar inte med allt strul om det skulle bli så här igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är din mus? Knappar slits, det är bara så. Om du mot all förmådan skulle lyckas plocka isär din mus kommer du nog finna att det inte är mycket att göra. Knapparna är oftast slutna kontakter. Eventuellt kan du göra lite rent.

 

 

men som sagt, min MS mus fungerar efter lång och trogen tjänst.

När kom de optisk amössen på allavr? Lägg på ett år ungefär - då köpte jag den. Minns mao inte riktigt hur gammal den är.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...