Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa information på hårddisken


Skye

Rekommendera Poster

Hej på Er,

 

Jag har ett skumt problem, och problemet lyder:

 

Jag använder mig av Windows XP PRO SP1 Svensk utgåva, och hade ett problem med nätverket som inte gick att åtgärda ordentligt. Jag har två fyiska hårddiskar (80gb S-ATA + 60gb ATA). Windows och den delen finns på S-ATA disken, och övriga program och annat sparat finns på ATA disken.

 

Jag gjorde säkerhetskopior av bl.a "Mina dokument" där jag och min flickvän har 1000-tals bilder sen vi först träffades för 4 år sedan (jag vet, dumt att inte bränna det på skiva).

 

Jag fick se i D: (ATA) att allting var kopierat, och jag påbörjade en nyinstallation av Windows XP på S-ATA disken.

 

Allt gick som smort, och väl inne i Windows, kopierade jag "Mina dokument" från ATA till S-ATA'n.

 

Det gick på ungefär en tiondels sekund.......skumt......det är över 2000 bilder i den där mappen.

 

Jag öppnar "Mina dokument", och ser till min förvåning att det inte finns ett sk*t där. Varför? Min kunskap om datorer vill jag inte tyckas ha någon brist på, men detta var skumt.

 

Jag har förgäves i flera dagar försökt hitta program som kan återskapa denna viktiga information för mig och min flickvän. Jag ser många filer, men när jag återskapar dom, så kan jag inte titta på bilderna.

 

Jag har hört att det finns företag som kan återskapa informationen.....någon som vet något respektabelt företag för detta ändamålet?

 

 

Med vänliga hälsningar,

 

Freddie & Angelica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massor med olika program, mer eller mindre bra för ändamålet.

 

Ett är det tidigare omnämnda ett annat är

 

http://www.recover4all.com/download.htm

 

Du får dock bara en begränsad version att testa med...

 

Kolla på

 

http://www.download.com/

 

Och sök efter Recovery, så kommer du att få lite mer att testa med.

 

Sprin inte iväg och betala en massa pengar för några program innan du vet om dom fixar ditt problem.

 

Din e-post syns inte i din användar info.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta programmet har jag provat, i olika versionsutgåvor, och för mig gör det inget annat än att krashar när jag gör en total genomsökning av någon av mina hårddiskar... :(

 

Med vänliga hälsningar,

 

Fredrik & Angelica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Jag uppskattar all hjälp, och jag har provat ungefär en 15 olika program nu. Alla fungerar på sitt sätt. Vissa bättre, vissa sämre...oftast det sistnämnda.

 

Ett nytt problem kvarstår....jag kan återställa i princip alla bilderna vi hade innan....men inte EN ÄNDA går att öppna (se bilden grafiskt).

 

Kan/Måste man reparera dessa på något sätt?

 

Jag kände att jag var SÅ nära.....men nu.....ändå så långt ifrån.

 

 

Jag tackar ödmjukast för den jag hjälp än har fått.

 

 

Med vänligaste hälsningar,

 

Fredrik & Angelica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter ju som ett extra problem och dom är till för att lösas.

 

Om du skicka en bild till mig med e-post så kan jag luska i problemet och skicka vidare till andra som sysslar med bildbehandling.

 

Om du vill.

 

e-post hittar du under användar info.

 

 

mvh

Kenneth

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...