frassyman Posted July 15, 2004 Share Posted July 15, 2004 Så här ser mitt anrop ut select bla bla (mt.TURNOVER - mv.TURNOVER) as DIFFERENCE_TURNOVER, ((mt.TURNOVER-mv.TURNOVER)/(mv.TURNOVER)) as PERCENT_DIFF from MONTHLY_TURNOVER mt, MONTHLY_TURNOVER mv where bla bla 1. För det första hur får jag min kolumn PERCENT_DIFF att presenteras som procent dvs 40% istället för 0,4 2. Ibland returnerar mv.turnover 0 så att divisionen blir ogiltig, kan man lägga in ett if sats på något sätt så att om mv.turnover är 0 så returneras 0%? (oracle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatrikA Posted July 15, 2004 Share Posted July 15, 2004 1. ((mt.TURNOVER-mv.TURNOVER)/(mv.TURNOVER)) * 100 + '%' as PERCENT_DIFF 2. Vilken databas använder du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frassyman Posted July 15, 2004 Author Share Posted July 15, 2004 oracle (står ovan) fick precis till 2:an fick ett tips om decode, skrev decode(mv.TURNOVER,0, 0, ((mt.TURNOVER-mv.TURNOVER)/mv.TURNOVER))*100 PERCENT_DIFF vilket fungerar, men hur skulle jag lägga till % tecknet decode(mv.TURNOVER,0, 0, ((mt.TURNOVER-mv.TURNOVER)/mv.TURNOVER))*100 + '%' PERCENT_DIFF returnerar invalid number Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.