Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med DVD-bränning i Nero 6


G Johansson

Rekommendera Poster

G Johansson

Hittade inget forum för dvd-bränning så jag antar det får duga här.

 

Försöker jag bränna en dvd eller en vanlig cd för den delen i nero 6 så får jag meddelande om att "device is in use by another program" eller nåt liknande.

Har testat att stänga av alla andra program som kan störa. Bara systemtjänster igång och så nero då.

Jag har autorun på min dvd iofs men det påverkade inte den gamla vanliga cd-brännaren jag hade så varför ska det påverka denna. Jag har inte testat med ett annat brännarprogram men det vill jag inte direkt heller för det är nero som jag vill använda för ändamålet.

 

Jag sitter med en Win XP maskin...

 

Någon som har en idé om vad det är för program som den menar eller är det helt enkelt nero som inte funkar som det ska...

 

--

G Johansson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem till.

 

Jag hade ditt probem som jag löste med att avinstallera Roxios "drag to disk" program. Men jag fick ändå backa tillbaka till Nero 5 därför Nero 6 inte kunda bränna dvd-skivor. Inte ens efter ominstallation av hela XP. Fast med W2k gick det bra.

 

Jag kör nu med Nero 5 på XP med min Nec 1300 DVDR och har ännu inte haft något behov av att försöka uppgradera till Nero 6. Men jag är nyfiken på varför jag inte kan köra Nero 6 och heller inte InCD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G Johansson

som sagt. det funkar inte även fast jag tagit bort sådana tjänster som roxios o.s.v.

 

fast det får väl bli att man får gå tilbaka till nero 5 då...

 

--

G Johansson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan XPs inbyggda brännarprogram störa?

I vilket fall som helst stäng av det. Högerklicka på DVD-RW/CD-RW -> Egenskaper -> Inspelning. Bocka ur "Tillåt inspelning på den här enheten/Enable cd recording on this drive".

 

Alternativt inaktiverar du XPs tjänst för inspelning. Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Tjänster -> IMAPI CD-burning. "Stoppa" tjänsten och välj sedan "Inaktivera".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att pröva.. Tack för teorin för att försöka lösa detta mysterium som ännu ingen löst (För många funkar Nec 1300 WXP och Nero 6, men inte för mig).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G Johansson
Värt att pröva.. Tack för teorin för att försöka lösa detta mysterium som ännu ingen löst (För många funkar Nec 1300 WXP och Nero 6, men inte för mig).

Och mig...

Ska testa sedan när man kommer hem...

 

--

G Johansson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att uppdatera firmware? Om du har någon av dom första versionerna så lär dom inte vara så bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G Johansson

Må så va men det ska ju inte påverka i vilket fall som helst...

 

--

G Johansson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det funkade inte och nyaste fimeware hade jag också. Det går fortfarande bara bränna cd rw med Nero. Loggen skrev:

 

14:11:37 #8 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 2085

Recorder: _NEC DVD_RW ND-1300A;

CD type reading failed

ATIP Data: ?

14:11:37 #9 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 406

>>> Protocol of DlgWaitCD activities: <<<

=========================================

Compilation cannot be written on that medium type.

(Medium in drive: DVD+RW. Medium required by compilation: CD-R/

RW.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, nu lyckades det men var tvungen att ta omvägen genom "Nero StartSmart". Fast jag saknar MPG2 avkodaren från Nero 5 vilken man kunde bränna dvd- filmer med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mucket underligt. Nu går det även att bränna dvd genom huvudprogrammet :) och skapa dvd-skivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...