Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN eller ICQ vid filöverföring?


PäronPrinsen

Rekommendera Poster

PäronPrinsen

Upptäckt en ny värld. Sambon sitter med MSN emellanåt och jag har tyckt att "det är väl inget att ha" typ. Nu har jag förstått att det går att föra över filer mellan 2 datorer via detta program och då blev det genast intressantare, och då infinner sig genast frågan hur stora filer det går att överföra?

 

Och hur ser det ut med ICQ? Samma där?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen tycker att det är enklare att föra över filer med icq protokollet( du behöver inte använda ICQ clienten. Du kan använda en klon typ Miranda )

http://www.miranda-im.org/

 

Med icqprotokollet brukar det bli problem med filer som är större än 1,5G, mindre filer inga problem

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-15 00:38:37 av Hasse_u]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jag rekommenderar också starkt ICQ före MSN. MSN är portförbjudet på min burk! Jag tror inte det finns en gräns för filstorlek, men jag är inte säker. Har iallafall fört över filer på 5MB. Dock fungerar inte filöverföringen alltid, beroende på hur mottagaren är konfigurerad, med proxys och brandväggar som kan komma emellan och störa.

 

Kan också precis som Hasse_u rekommendera skalet Miranda.

 

Upptäckt en ny värld.

Bättre sent än aldrig. (En polare har ett 4 siffrigt icq-nummer. Det kan man kalla tidigt ute =)

[inlägget ändrat 2004-07-15 00:43:13 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föra över filer?

 

Https File Server (Hfs) är väl nästan enklast?

 

Ok, det är inte det du frågar efter men ändå är det värt att nämna här:

 

Starta programmet. Se till att brandväggen släpper igenom trafiken, ge motparten din IP-adress. Dra&släpp filerna och din motpart kan besöka din IP-adress med sin webbläsare.

Snabbt, enkelt, pålitligt.

 

http://www.rejetto.com/sw/

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Fast det är väl inget nytt med filöverföring via MSN. Sådant har man kunnat göra med ICQ också. Ladda ned Miranda som någon tipsar om här, så kan du köra både MSN och ICQ samtidigt.

 

Miranda är lite smidigare och tar inte så stor plats heller. Framförallt slipper man en massa skräp som de andra standardklienterna drar in. Allt extra lull-lull.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PäronPrinsen

Tack.

 

Nej, inget detta är väl några nyheter mer än för mig som inte sysslat något med de här programmen tidigare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...