Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

resa - digitalt?


Kalinka

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ska ut och resa hela hösten. Jag ska då skriva artiklar och reportage för min hemsida. Någon som har tips på hur jag ska kunna sköta det enkelt och smidigt på bussar, tåg och skabbiga hotellrum runt om i världen?

 

Jag behöver inte ha internetuppkoppling eller något. Jag vill heller inte ta med mig bärbar dator då den är för tung och dyrbar för det ändamålet.

 

Vad jag tänkte göra är att skriva text på något sätt och sedan gå in på ett internetcafe och skicka hem det. Allstå. Text till SD-kort eller USB eller något.

 

Någon som har erfarenhet eller tips?

 

TACK*1000

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är tanken att du ska publicera texten direkt på din hemsida eller i efterhand när du kommer hem?

 

visst är det smidigt att ta med sig ett minneskort eller ett USB minne, då kommer du till problemet att många internet cafeér troligen inte kommer tillåta dig att plugga in dessa i deras datorer, så har det iaf varit på de internetcafeér jag besökte när jag var i Australien.

 

en mobiltelefon/PDA med stöd för minneskort kanske kan vara användbart? dock förutsätter det att du inte ska resa i alltför avlägsna länder så du kan nyttja GPRS roaming.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usb vet jag att http://www.easyinternetcafe.com tillåter eftersom jag använde usbminne + pda för att publicera en blogg när jag var i amsterdam...

 

HP, Sony, Blackberry, Acer, Toshiba, Palm, Dell, XDA, Asus, HandSpring, Sanyo, Sony-Ericsson, ViewSonic, Samsung, alla de har minst en PDA som klarar usb (vissa ändast som docka)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska bara maila hem texten - men det är inte livsnödvändigt heller. Det viktiga är att jag kan SKRIVA....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Lägg upp en mobil blogg med hjälp av programvaran som finns på easymoblog.org. Då kan du uppdatera hemsidan via mobilen genom att skicka MMS, SMS eller e-post till en e-postadress för sidan. Allt du skriver läggs in på sidan automatiskt. Det räcker alltså med en mobiltelefon!

 

/Claes Swedenborg

Göteborg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...