Camilla.L Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Mitt problem är följande: På en sida har jag tar jag fram Qid m h a en SQL sats jag vill sedan ”skicka” det med ”form” på följande sett. . . <form action="pizzaorder_process.asp"" method=POST>¨ <%cn.Open "Driver={SQL Server};Server=.; Database=SupportWebDB; Uid=sa;Pwd=;"%> <% sql="SELECT STARTQ FROM Types WHERE DESCRIPTION LIKE('%avigation%')" %> <%rs.Open sql, cnQid =rs("STARTQ") %> <input type=hidden name="txthidden" value="Qid"> <br> <br> . . När jag sedan tar imot det på nästa sida vill jag inserta Qid i en tabell i en databas. Sedan skall värdet på Qid använda för att inserta fram andra saker i databas tabeller. Har skrivit följande: . . <p>Here is what you have answer:</p> <% Set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") set rs =Server.CreateObject("ADODB.Recordset") Qid = Request.Form("Qid") sql="INSERT INTO Answer_customer (QUERYID) VALUES ('"&Qid&"')" %>Qid=<%= (Qid) %> . . När jag sedan kör programmet får jag int ut något värde på Qid, utan det stor endast: Here is what you have answer: Qid= Qid är står i en tabell kolumn för int’ar och ska sedan in i en annan tabells kolumn för int’ar. Min fråga är hur ska jag göra för att Qid ska ha ett varde i program 2?? Tack för hjälpen i förhand!! mvh Camilla [inlägget ändrat 2004-07-13 08:50:37 av Camilla.L] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Du har skrivit: Qid = Request.Form("Qid") men ditt fält där du lägger värdet heter ju txthidden. Alltså ska du ändra till: Qid = Request.Form("txthidden") AnjunaMoon ____________________________________________________________ /* There is nothing more permanent than a temporary solution... */ Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
-OZn- Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Tråden flyttad till ASP & VBScript /OZn - Moderator för ASP.NET _______________________________________________________ Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.