Fredriik Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Hej. Jag undrar hur man med hjälp av VB startar upp ett program eller en bat-fil (borde väl gå att göras på samma sätt) när jag som programmerare anger den absoluta sökvägen. Anledningen är för att jag med ett VB program som jag gör, tänkte starta upp ett annat pogram jag gör. Är detta möjligt och i så fall hur lyder kommandot? Tack på förhand. MVH. /Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Beror på om du menar VB.Net eller VB6. Nedastående exempel kan du använda för både batchfiler och exekverbara program. VB6 ex.: Shell([GRÅ]"c:\MyProg.exe"[/GRÅ],vbNormalFocus) VB.Net ex.: [color="#0000ff"]Dim[/color] oProc As System.Diagnostics.Process oProc.Start([GRÅ]"c:\test2.bat"[/GRÅ]) AnjunaMoon ____________________________________________________________ /* There is nothing more permanent than a temporary solution... */ Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriik Posted July 13, 2004 Author Share Posted July 13, 2004 Tack så mycket, fungerade perfekt.. =) .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.