Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

active sync


Yuva

Rekommendera Poster

 

 

Hej, hur använder man Active sync, vad behöver man för att köra active sync,.. Jag har en ipaq packet pc o nu vill jag ansluta internet till detta via active sync,

 

 

min fråga är hur gör jag??

 

 

tack/

 

/Yuva

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

OK, du har frågar många gånger så vi tar det grundligt nu!

 

Active Sync är ett program till din stationära dator som underlättar sykcroniseringen mellan handdatorn och datorn. Med synkronisering menas i princip att skicka filer mellan enhterna.

 

För att kunna köra Active Sync behöver du naturligtvis en dator, om du har en PC med Windows 95 eller högre tror jag att det ska fungera perfekt!

 

Efter att du har installerat programmet ska du placera din iPAQ i den medföljande dockningsstationen. Om du inte har en dockningsstation (också kallad vagga), får du köpa en, (kostar några hundralappar.)

 

Om du installerat programmet Active Sync INNAN du kopplar handdatorn mot din PC ska de inte ha några problem med att hitta varandra! Du kan nu skicka filer och liknande utan problem.

 

Nu ville du alltså surfa med din handdator också. Det kan du bara göra om handdatorn sitter i den här dockningsstationen samtidigt som Internetet naturligtvis fungerar på din stationära dator.

 

 

Vill du surfa trådlöst kan du göra så här:

 

Du måste ha ett trådlöst nätverk på platsen du ska surfa. Det ordnar du lätt med en "trådlös router" som kopplas till modemet.

 

Du behöver också ett WiFi kort till din handdator. De kostar runt 800 kronor och finns att köpa hos bl.a. Dustin eller Inwarehouse.

 

Fler frågor? Posta vidare på tråden och lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...